AMD Radeon RX Vega hittar ut på bild

Permalänk
Medlem

Enligt utsago har inte Vega haft så väldigt mycket högre prestanda än RX 480, så man får se hur mycket snabbare det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Bandbredd på 512mb/s. Har inte kort haft det i åratal i toppsegmenten? På vilket sätt är hbm2 att föredra då om bussen begränsar? Eller är det den interna klockan (MHz) som kan vara högre?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är klockhastigheten på minnena som begränsar

Permalänk
Medlem

https://videocardz.com/67454/amd-radeon-rx-vegas-got-a-soul-a...

lite bättre bilder på VEGA. a silver, brushed metallic design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xorce:

https://videocardz.com/67454/amd-radeon-rx-vegas-got-a-soul-a...

lite bättre bilder på VEGA. a silver, brushed metallic design.

Vad föreställer bild tre och fyra? Får inte ihop det. I övrigt ser det snyggt ut. Med de skarpare bilderna var det lättare att få en bild över hur långt/kort kortet verkar bli. Ser ut att blir kortare än vad jag först trodde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Enligt utsago har inte Vega haft så väldigt mycket högre prestanda än RX 480, så man får se hur mycket snabbare det blir.

Vems utsago?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vad föreställer bild tre och fyra? Får inte ihop det. I övrigt ser det snyggt ut. Med de skarpare bilderna var det lättare att få en bild över hur långt/kort kortet verkar bli. Ser ut att blir kortare än vad jag först trodde.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle tro att det bara är förpackningen eftersom man ser manualen ligger i högra sidans 'utvikning'. Med största sannolikhet fake, varför skulle det finnas manualer/promomaterial redan nu?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Hur länge tänkte du tjata om det? Du kommer ångra dig ändå, men det kommer jag förstås inte höra från dig på forumet

Nää behöver nog inte tjata så länge till, väntar bara på ett jäkla AB kort

Varför skulle jag ångra mig dock, även om Vega kommer vara 3000kr billigare hade jag inte orkat vänta i 4 månader till.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@ågren:
Ja, kanske de det ska föreställa. Men varför skulle det inte kunna finnas manualer/promomaterial redan nu? Det kanske är ett av första tillverkade exemplaren. Jag gissar att det tar ett par veckor att bygga upp ett lager så att korten finns tillgängliga på releasedagen. Det är nog inget som görs på en natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Enligt utsago har inte Vega haft så väldigt mycket högre prestanda än RX 480, så man får se hur mycket snabbare det blir.

Skrivet av Thomaseron:

Vems utsago?

Man undrar ju det med, när man skriver sådär får man gärna lämna länk till källa. vad jag har sett än så länge så har de kört Vega i 4K med ultra inställningar runt 70fps och mig veterligen klarar inte RX 480 av den bragden även om det är ett bra kort.

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Enligt utsago har inte Vega haft så väldigt mycket högre prestanda än RX 480, så man får se hur mycket snabbare det blir.

nice try Nvidia...

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Eller så har de uppgraderad kyllösning. Skulle vara trevligt om stock korten hade vettig kylning so man slipper vänta på att ASUS ska fixa den.

Lol, Asus och AMD. Riktigt roligt att vara sätta en Nvidia kylare på amds kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

nice try Nvidia...

Tyvärr har jag inget Nvidia GFX-kort, iaf inte de senaste 10-15 åren.