Permalänk
Medlem

Problem med en helt ny dator....

Så jag köpte nyss en helt ny dator från Inet. En Taurus overkill 1080 Ti för 24 000, det är faktiskt min första stationära dator och eftersom jag inte är speciellt kunnig köpte jag helt enkelt en prebuilt. Så fick det faktiskt idag med posten och skulle starta den.

första som hända är att den piper 3 långa pip, jaha tänkte jag. kollade i manualen och betyder tydligen att den var nått fel med minnet så gjorde det som stog där och tog bort en av RAM minnena, testa igen. pep den här gången också. testade även att köra det andra minnet ensamt men pep ytterligare en gång? vad är chansen att man får 2 stycken dåliga minnen......

Gick dock konstigt nog ändå att starta datorn, och göra alla installationer. en kompis sa att jag borde testa uppdatera alla drivrutiner, gjorde det men samma problem ändå, sen får jag ingen signal till min monitor när jag använder display port heller, fungerar endast med hdmi. Får inte ljudet att fungera, det fungerade en gång sen slutade det nästa gång.

En till sak är att jag kollade lite i kontrollen och tempen på mina cpu cores ligger tydligen på 100 grader celsius......känns inte riktigt rätt, har även vattenkylning så borde inte vara så jävla varmt eller? Ja så min nya dator så kostade mig en hel månadslön är ett helt jävla clusterfuck.

Är det nån annan som har haft nå liknande problem eller har nån aning om vad det kan vara så uppskattar jag hjälpen enormt.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en prebuilt så tycker jag @Inet borde svara på det, eventuellt kontakta deras support för så här borde det inte vara.

Permalänk
Medlem

Någonting är allvarligt fel, jag skulle kontakta Inet omgående.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@MystiQ97: Solklart ett garantiärende. Bara att kontakt Inet så löser dom det

Permalänk
Medlem

Jo, kommer ringa Inet imorgon, hoppas verkligen att det på nått sätt går att lösa hemma, känns jobbigt att behöva skicka tillbaka igen sen vänta längre, speciellt när man har ledigvecka den här veckan så hade verkligen behövt den nu (:

Permalänk
Medlem

Tror nog tyvärr att du måste skicka tillbaka den, eventuellt gå till en butik i närheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Tror nog tyvärr att du måste skicka tillbaka den, eventuellt gå till en butik i närheten?

Tyvärr så är nog närmsta butik på andra sidan av Sverige, så det blir nog inte av. Jaja bara man får det fixat på nått sätt, känns ju dock som om Inet borde testa sina datorer efter att dom har byggt dom innan dom säljer? Eller?

Permalänk
Medlem

@MystiQ97: Är ju inte helt omöjligt att den blivit skadad under frakten.