Tävla och vinn gamingskärm från AOC

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn gamingskärm från AOC

Nördig, nördigare eller nördigast? I en ny tävling med AOC är det upp till bevis för SweClockers mest hårdkokta medlemmar, med möjlighet att kamma hem en påkostad gamingskärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

freesync jag som fönstershoppat 27" 144Hz-gamingskärmar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ja du, ibland bara råkar man plocka på sig några...

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

PC master race
Mancave selfie
Ghost Recon Babeee
My wife thinks 46 year old PC nerds are sexy

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Finns mycket saker som skulle kunna representera min nördighet i lägenheten. Men känns som att Collector's Edition av Blizzard spel representerar mig bäst i den här frågan. Sen att det är en 144hz monitor som står på spel gör ju inget, då jag inte har en monitor som går över 60hz och att den är Freesync är ju bara bättre då jag sitter i tankarna på att uppgradera till Vega sen.

//Rappen

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Är redigering av bilden tillåtet? tex ändra kontrast, skärpa, ljus osv? Eller är det "straight from camera" som gäller? Dvs inget klippa in och sånt fusk.

Permalänk
Skrivet av Ekorrism:

Är redigering av bilden tillåtet? tex ändra kontrast, skärpa, ljus osv? Eller är det "straight from camera" som gäller? Dvs inget klippa in och sånt fusk.

Ska nog vara rakt från kameran, annars förstör det poängen med handskriven lapp.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Avstängd

Här sitter man med sin AOC AGON och läser en recension om en AOC AGON, samtidigt kollar jag på fredagspanelen som är inbäddad i en AOC AGON och jag läser om en tävling där man kan vinna en AOC AGON.

Som ni säkert upptäckt så är jag en AOC AGON nörd och jag är i stort behov av en till AOC AGON.

EDIT: en tävling där man kan vinna en kamera hade varit fint

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Damn....
11,119h spelat via Steam.

Extrabild om namnet inte är tydligt i första bilden.

Dold text
Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en bra skärm för att göra om min setup till trippelmonitor. Att få vinna en denna skulle avgöra helt vilka 2 extra jag ska köra på

Visa signatur

|Gotland gamers|

Permalänk
Medlem

H**vete att tävlingen ska pågå när man är inne i att packa och ska flytta in den 3'e! Jag är inte speciellt duktig på något men att vara nördig är nog det enda jag skulle kunna vinna =P Och så har man alla sina saker nerpackade

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

De jsg vill visa med min bild är den otroliga snygga pågående kanvas tavlan med äldre hprdvara jag håller på med..
Inte att jag har en otroligt tjock platt skärm som sekundär med en väldigt konstig upplösning och ingen betraktande vinkel och inverta färger samt ljusstyrka från en nokia 3310 och måste värmas upp med värmefiltar minst 30min innan jag kan starta upp den..
Nej kolla in kanvas tavlan!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Hej alla Swecare.

Först vill jag be om ursäkt för en fruktansvärt dålig kamera och väldigt dålig fotograf... allt syns kanske inte så bra. Men iaf så är det en bild på lite Metal gear saker som jag har. Dock inte allt då mina PS1 spel är utlånade på obestämd tid till en vän jag nog aldrig kommer träffa igen.

Men iaf. Böcker, kortlek, Famicom ja lite smått och gott med metal gear. Även mitt namn är ändrat till vad ni kan se på mitt ID

Om inte det är nördigt så vet jag inte.

Bryr er inte så mycket om mina wow collectors edition.

Lycka till alla

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

inte så nördig kanske, men pågående "någon typ av nasbygge", stökigt är det i alla fall.

Ja, det sitter RGB i unraid burken, lev med det eller blunda

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Combat simulator

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Min hörna, och yes jag sitter på en gammal 19" plattskärm

Besitter även det enda rummet rummet i huset som inte är hel renoverat! (dvs ingen ström så jag har ingen lampa heller öfr den delen mer än den som är vid datorn)

Vissa har det gött!

det som (inte?) synes bilden är en sådan där manga pillow case från ett duv dating sim, en autograf från HeatoN upsatt med en Karambit Night och självklart mina keybords och midi controllers.

Stolen är ett volvo säte från en 945(förjälvigt egenbygge)

Man skämms som satan för att ladda upp detta, aja det blir renovering nu i maj så

edit: Och fallout masken såklart!

Permalänk

jag känner att hårdvaruberoendet kanske gått lite för lång men vem bryr sig när man kan säga att man har en hårddisk på under en gig och över 25 pinnar med DDR RAM på golvet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Hej alla Swecare.

Först vill jag be om ursäkt för en fruktansvärt dålig kamera och väldigt dålig fotograf... allt syns kanske inte så bra. Men iaf så är det en bild på lite Metal gear saker som jag har. Dock inte allt då mina PS1 spel är utlånade på obestämd tid till en vän jag nog aldrig kommer träffa igen.

Men iaf. Böcker, kortlek, Famicom ja lite smått och gott med metal gear. Även mitt namn är ändrat till vad ni kan se på mitt ID

Om inte det är nördigt så vet jag inte.

Bryr er inte så mycket om mina wow collectors edition.

Lycka till alla

haha coolt namn! dock ser man dina 4'a sista i ditt personnummer, du kanske skulle ändra det!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

haha coolt namn! dock ser man dina 4'a sista i ditt personnummer, du kanske skulle ändra det!

Haha tack! Vart ser man det? Sudda över de sista :s

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Japp jag är en Assassin's creed nörd!

Permalänk
Skrivet av Sadjester:

Hej alla Swecare.

Först vill jag be om ursäkt för en fruktansvärt dålig kamera och väldigt dålig fotograf... allt syns kanske inte så bra. Men iaf så är det en bild på lite Metal gear saker som jag har. Dock inte allt då mina PS1 spel är utlånade på obestämd tid till en vän jag nog aldrig kommer träffa igen.

Men iaf. Böcker, kortlek, Famicom ja lite smått och gott med metal gear. Även mitt namn är ändrat till vad ni kan se på mitt ID

Om inte det är nördigt så vet jag inte.

Bryr er inte så mycket om mina wow collectors edition.

Lycka till alla

så du har på riktigt bytt mellannamn till solid snake !!! inte dåligt hängiven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Haha tack! Vart ser man det? Sudda över de sista :s

ja du sudda nästan över dem iaf! du missade dock en bit vilket säkert gör det väldigt lättgissat

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av perelli38:

så du har på riktigt bytt mellannamn till solid snake !!! inte dåligt hängiven

Haha japp, kände att det var bättre än mitt gamla.

Skrivet av CusmaR:

ja du sudda nästan över dem iaf! du missade dock en bit vilket säkert gör det väldigt lättgissat

Jag får hoppas att alla här på swec är ärliga Och av någon konstig anledning så kan jag inte redigera mitt andra inlägg med bilden på.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

More is more

Gaming 1: Biorummet, Projektor 77 tums duk och så klart Diiiiirt!
Gaming 2: Sovrummet, eget byggt chassi i glas, full hd och lite härligt Total War Rome 2
Gaming 3: Vardagsrummet, liten pc och så klart lite lördagsbingo
Gaming 4: Biblioteket, stor skärm med en lite FPS i Star Wars Battlefront
Gaming 5: Sommarstuga, nix, nada, nopp, nein ingenting där, ja jag vet en AOC Agon skulle göra livet 27*144% bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Ska nog vara rakt från kameran, annars förstör det poängen med handskriven lapp.

Nja, det är nog inte därför lappen skall synas. Du skulle ju annars teoretiskt kunna leta upp någon supernördig bild på google annars och låtsas att den är din.
Så skärpa o annat får säkert leka med så mycket man vill.

Permalänk
Inaktiv

Men kom igen nu grabbar, lite mer kreativa kan ni väl vara än att posta bilder på era mancaves?

Första bilden och stormtroopern är bäst hittills. Och ja, jag tänker bara klaga utan att själv ladda upp en bild, då jag numera i högsta grad är en "filthy casual".

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Gremanz:

Men kom igen nu grabbar, lite mer kreativa kan ni väl vara än att posta bilder på era mancaves?

Första bilden och stormtroopern är bäst hittills. Och ja, jag tänker bara klaga utan att själv ladda upp en bild, då jag numera i högsta grad är en "filthy casual".

Håller med! Random mancave är ju inte särskilt spännande.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Blivit utstängd av frun

Hej allihopa!

Jag har råkat ut för ett litet missöde. Var nog självförvållat skulle jag tro.
När vi skulle flytta in i huset så såg jag till att all teknik och så skulle bli perfekt.
Nu till problemet, min älskade fru har paxat TV:n som jag använder till datorskärm!
Då jag inte kan erbjuda henne ett alternativ, då vi bara har en TV i huset, så fick jag svaret:
-Va synd att du inte planerade in det när du fixade med allt det tekniska...

Så nu har jag hittat en gammal skärm som jag sitter i hallen med, men herre min skapare vad det är en nedgradering från en UHD-TV...
Blir liksom inte samma känsla att flyga i rymden kan man påstå...

PS. De som kommer säga att jag ska slänga ut frun... Tyst på er, hon är den bästa som finns och en underbar mamma till mina grabbar!

Ingen mancave direkt...

Editerade länk till bilden
Visa signatur

Mitt pågående projekt som jag hoppas aldrig blir riktigt klart...

http://www.sweclockers.com/galleri/13903-4k-vardagsrum-for-fr...