Uppgraderingshelg i SweClockers Marknad

Permalänk
Melding Plague

Uppgraderingshelg i SweClockers Marknad

Har du hoppat på AMD Ryzen- eller Nvidia Geforce GTX 1080 Ti-tåget och behöver få iväg din nu begagnade hårdvara? Dags att rensa, SweClockers bjuder på gratis annonsering – hela helgen!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Gillar alltid dessa evenemang, då det kommer ut så mycket prylar på marknaden man kan handla

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Som ovanstående säger 😇

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Perfekt, kanske ska ta och rensa "Lite" fläktar och sådant.

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk

Håller med ovanstående. Hoppar själv över GTX 1080 Ti serien helt, väntar med att uppgradera tills Volta och Skylake-X kommer.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Grymt! Synd att jag är borta över just den här helgen, har ju två burkar som jag inte använder stående hemma! Ingen chans att utöka till måndag?

Permalänk

Trevligt! Har nämligen ett vit Fractal Design R4 som jag skulle vilja sälja billigt, har funderat på det ett tag nu. Bytte till ett nytt Phantek chassi till flickvännen och den bara står, ville byta för att den har lite smått sliten färg och så. Kanske dags att damma av gamla delar och kolla vad som finns att sälja

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Gött 😎
Tack 😋☺️👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv

Hade städning på ett ställe idag, oj vad många första gen i7or laptops vi slängde, hade jag vetat detta hade jag kanske donerat någon. Nå det blir att hålla utsikt även om min lägenhet är för full.

Permalänk
Medlem

Hahahahha, jonascase xD

Permalänk
Medlem

Fråga: gäller det bara för sälj annonser eller är det gratis med sökes annonsera med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Fråga: gäller det bara för sälj annonser eller är det gratis med sökes annonsera med?

Skickades från m.sweclockers.com

Borde gälla all annonsering såsom t.ex säljes, bytes, skänkes och sökes.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trinitypcw:

Håller med ovanstående. Hoppar själv över GTX 1080 Ti serien helt, väntar med att uppgradera tills Volta och Skylake-X kommer.

Var inne på att sälja mitt GTX 1080 för 4 000 - 4500 kr på marknaden och köpa nytt 1080 Ti med eftermarknadskylare (9 000) vilket skulle bli 4 500 kr - 5 000 kr eller köpa ett GTX 1080 till och ha i SLI vilket efter mina beräkningar snart nog hamnar på 4 000 men nu finns inga GTX 1080 Ti med eftermarknadskylare ännu vilket är synd då fler annonserar när det är gratis.

Så håller nog med Trinitypcw. Hoppar själv över GTX 1080 Ti serien helt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av 0p:

Borde gälla all annonsering såsom t.ex säljes, bytes, skänkes och sökes.

Då borde ju massiv av puckade "köpes" artiklar komma ut "Söker GTX 970, 800kr" etc. Nej det skulle bli spam tyvärr.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hade städning på ett ställe idag, oj vad många första gen i7or laptops vi slängde, hade jag vetat detta hade jag kanske donerat någon. Nå det blir att hålla utsikt även om min lägenhet är för full.

Skänkes annonser är väl alltid gratis att annonsera på Sweclockers marknad?
Om du nu hade tänkt att skänka de istället för att sälja.
Tror nog att det hade kunnat bli mycket uppskattat med i7 laptops. Speciellt om de inte har några defekter och fortfarande går att köra på batteri, även om batteritiden är sämre än när de var nya.
Säg en skänkes annons på 10st i7 laptops, även om de är första gen i7. Tror du hade hittat nya ägare till alla på mindre än 1 vecka.
(Även om du inte ger mer än 1 per person)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Då borde ju massiv av puckade "köpes" artiklar komma ut "Söker GTX 970, 800kr" etc. Nej det skulle bli spam tyvärr.

Det har kommit upp ett rätt stort antal köpes-trådar så det verkar också vara gratis.
http://www.sweclockers.com/marknad/sok?searchid=11335a50-116a...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Det har kommit upp ett rätt stort antal köpes-trådar så det verkar också vara gratis.
http://www.sweclockers.com/marknad/sok?searchid=11335a50-116a...

error 404

Men det är exakt det jag menar, det skulle bli värre om man lät alla lägga ut sådana gratis, pengarna i sig handlar inte om att SweC behöver tjäna pengar på marknaden, det handlar om att hålla folk borta från att lägga ut massa strunt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

error 404

Men det är exakt det jag menar, det skulle bli värre om man lät alla lägga ut sådana gratis, pengarna i sig handlar inte om att SweC behöver tjäna pengar på marknaden, det handlar om att hålla folk borta från att lägga ut massa strunt

Konstigt. Jag dubbelkollade länken när jag hade postat inlägget. Gå in på marknaden och bocka av allt utan köpes så ser du hur många annonser det är.

Är detta "bevis" nog för dig?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hade städning på ett ställe idag, oj vad många första gen i7or laptops vi slängde, hade jag vetat detta hade jag kanske donerat någon. Nå det blir att hålla utsikt även om min lägenhet är för full.

Skrivet av GuessWho:

Skänkes annonser är väl alltid gratis att annonsera på Sweclockers marknad?
Om du nu hade tänkt att skänka de istället för att sälja.
Tror nog att det hade kunnat bli mycket uppskattat med i7 laptops. Speciellt om de inte har några defekter och fortfarande går att köra på batteri, även om batteritiden är sämre än när de var nya.
Säg en skänkes annons på 10st i7 laptops, även om de är första gen i7. Tror du hade hittat nya ägare till alla på mindre än 1 vecka.
(Även om du inte ger mer än 1 per person)

Skänkes-annonser är alltid gratis. Den enes skräp den andres guld. Synd att så mycket brukbart hamnar på tippen, det gör lite ont Jag hade definitivt varit intresserad av en sådan dator.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuessWho:

Skänkes annonser är väl alltid gratis att annonsera på Sweclockers marknad?
Om du nu hade tänkt att skänka de istället för att sälja.
Tror nog att det hade kunnat bli mycket uppskattat med i7 laptops. Speciellt om de inte har några defekter och fortfarande går att köra på batteri, även om batteritiden är sämre än när de var nya.
Säg en skänkes annons på 10st i7 laptops, även om de är första gen i7. Tror du hade hittat nya ägare till alla på mindre än 1 vecka.
(Även om du inte ger mer än 1 per person)

Kass batteri, ingen hårddisk (av säkerhetskäl) och ingen windowslicens. Däremot företagskvalite aluminiumchassi med inköpspris för nästan 30 000kr för runt 5 år sedan. Nå jag plockade hem de bästa i7 laptops ed 16GB ram etc för privat bruk, men min lägenhet är full av datorer nu.

Nå jag håller med dig att det är sorglig att så mycket slängs, jag vet prylar som ska slängas som idag har en nypris på runt 3000kr. Det är bara det att det krävs unika tillfällen att använda dem och när den tiden uppstår och vågar man då använda gammal hårdvara när arbetskostnaden är så dyr?
T.ex. tog jag hem 3st RFID programmerare av denna modell:
https://www.grandandtoy.com/en/product/SY4714249_POSH_MX5_MX5... Skitcool pryl och lite dyr, men när ska jag få tid att använda den?

Jag ska granska marknaden mer och se om jag hittar något av värde att skänka. Jag tror väldigt många sitter i samma sits när utvecklingen har stått så still, man kan ha gamla datorprylar som är 5 år gamla och p.g.a. ålder ska kasseras i produktion, men de kan ändå ha värde för någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Konstigt. Jag dubbelkollade länken när jag hade postat inlägget. Gå in på marknaden och bocka av allt utan köpes så ser du hur många annonser det är.

Är detta "bevis" nog för dig?
https://s11.postimg.org/b9r84sigj/swec.png

Rent allmänt tycker jag att "köpes" är lika mycket värt som "säljes". Förstår inte riktigt diskussionen. Okej, kan dock hålla med om det förkastliga om någon skriver: köpes en Xbox One för 50 kronor, men där slösas det bara med annonsörens tid = meningslöst arbete.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Borde gälla all annonsering såsom t.ex säljes, bytes, skänkes och sökes.

Det gjorde det. I alla fall köpes:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Konstigt. Jag dubbelkollade länken när jag hade postat inlägget. Gå in på marknaden och bocka av allt utan köpes så ser du hur många annonser det är.

Är detta "bevis" nog för dig?
https://s11.postimg.org/b9r84sigj/swec.png

bevis? Jag sa aldrig att jag inte trodde dig, men förstod inte vad du försökte lämna för intryck av att skicka en felande länk bara. Men ja.. min poäng återstår. Vad vill du säga?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

bevis? Jag sa aldrig att jag inte trodde dig, men förstod inte vad du försökte lämna för intryck av att skicka en felande länk bara. Men ja.. min poäng återstår. Vad vill du säga?

Du försöker få det till att köpes-annonser inte är gratis men du har fått det fel. Länken funkade när jag postade inlägget.

Skrivet av 0p:

Borde gälla all annonsering såsom t.ex säljes, bytes, skänkes och sökes.

Skrivet av Bloodstainer:

Då borde ju massiv av puckade "köpes" artiklar komma ut "Söker GTX 970, 800kr" etc. Nej det skulle bli spam tyvärr.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du försöker få det till att köpes-annonser inte är gratis men du har fått det fel. Länken funkade när jag postade inlägget.

Men va? Jag struntar i om de är de eller inte, det var ju du som klagade över att de inte var det

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Men va? Jag struntar i om de är de eller inte, det var ju du som klagade över att de inte var det

Jag har inte klagat på något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du försöker få det till att köpes-annonser inte är gratis men du har fått det fel. Länken funkade när jag postade inlägget.

Det var ju du själv som sa "Borde gälla alla annonser". Inte jag som argumenterade för det.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Det var ju du själv som sa "Borde gälla alla annonser". Inte jag som argumenterade för det.

Du blandar ihop mig med någon annan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har inte klagat på något.

Så bra då

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du blandar ihop mig med någon annan.

Tydligen, vilket du dock borde insett, då du citerade personen som jag svarade till.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X