Nintendo dubblerar produktionen av Switch

Permalänk
Melding Plague

Nintendo dubblerar produktionen av Switch

Kort efter lanseringen av Nintendo Switch meddelade tillverkaren att konsolen är deras bäst säljande hittills, vilket lett till att de nu planerar att dubblera produktionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant ändå att den säljer så bra trots priset och det klena spelutbudet.

Antar att det är Zelda som drar köpare. Själv är man ju såklart sugen men 4300 eller nått för att bara spela Zelda.... nope.

Permalänk
Inaktiv

Ser inte att Nintendo i längden kommer att kunna hålla uppe försäljningen efter julen 2017.

Klart att det finns ett initialt intresse för Nintendo och Zelda men när folk börjar förstå att 85% av spelen som kommer till PS4 o XBONE inte släpps till Switch kommer försäljningen av ta drastiskt.

Precis som på WiiU är speltillverkare inte intresserad av att släppa halv bakade ner skurna varianter av sina spel till en dåligt presterande konsol.

Switch är helt enkelt inte kraftfull nog eftersom Nintendo valde den 3 år gamla grafikarkitekturen Maxell från nVidia. Hade Nintendo varit lite cool och väntat in Tegra X2 med Pascal och släppt enheten till sommaren/början hösten istället hade framtiden sett bättre ut.

Kan tänka mig att begagnat marknaden kommer bli bra med många som köper Switch o Zelda, spelar klart spelet o sedan säljer konsolen vidare.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon162230:

Ser inte att Nintendo i längden kommer att kunna hålla uppe försäljningen efter julen 2017.

Klart att det finns ett initialt intresse för Nintendo och Zelda men när folk börjar förstå att 85% av spelen som kommer till PS4 o XBONE inte släpps till Switch kommer försäljningen av ta drastiskt.

Precis som på WiiU är speltillverkare inte intresserad av att släppa halv bakade ner skurna varianter av sina spel till en dåligt presterande konsol.

Switch är helt enkelt inte kraftfull nog eftersom Nintendo valde den 3 år gamla grafikarkitekturen Maxell från nVidia. Hade Nintendo varit lite cool och väntat in Tegra X2 med Pascal och släppt enheten till sommaren/början hösten istället hade framtiden sett bättre ut.

Kan tänka mig att begagnat marknaden kommer bli bra med många som köper Switch o Zelda, spelar klart spelet o sedan säljer konsolen vidare.

Jag tror du kraftigt underskattar intelligensen hos köpare av Switch. Jag tror de flesta är ganska medvetna om det klena utbudet men det som lockar är en mycket kraftfull bärbar konsol som erbjuder någoting annat än vad XBONE och PS4 gör. Man kan ju resonera likadant med XBONE och PS4 vs PC. Varför köpa en nerskalad slö variant av samma spel som man kan köra i 60 fps fullt ös på en PC?

Jag tror Switch har hittat ett marknadssegment som inngen annan erbjuder och så länge Switch säljer bra så kommer speltillverkarna vilja utveckla spel till konsolen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Ser inte att Nintendo i längden kommer att kunna hålla uppe försäljningen efter julen 2017.

Klart att det finns ett initialt intresse för Nintendo och Zelda men när folk börjar förstå att 85% av spelen som kommer till PS4 o XBONE inte släpps till Switch kommer försäljningen av ta drastiskt.

Precis som på WiiU är speltillverkare inte intresserad av att släppa halv bakade ner skurna varianter av sina spel till en dåligt presterande konsol.

Switch är helt enkelt inte kraftfull nog eftersom Nintendo valde den 3 år gamla grafikarkitekturen Maxell från nVidia. Hade Nintendo varit lite cool och väntat in Tegra X2 med Pascal och släppt enheten till sommaren/början hösten istället hade framtiden sett bättre ut.

Kan tänka mig att begagnat marknaden kommer bli bra med många som köper Switch o Zelda, spelar klart spelet o sedan säljer konsolen vidare.

Men vi som köper Switch är oftast inte intresserade av spelen till dom andra konsolerna, annars hade vi redan haft dom konsolerna. Spel så som horizon är helt enkelt ointressanta för oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Rant:
jag avbeställde min Switch för att jag fortfarande inte fått min NES Classic som jag beställde 26:e oktober.

Förklara för mig varför jag ska beställa ytterligare prylar från Nintendo när de inte ens kan levera sådant som är beställt för ett halvår sedan?

Jag kommer aldrig köpa något ifrån företag som inte kan leverera det som är beställt, och dessutom inte ens kan ge klara besked hur landet ligger.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Rant:
jag avbeställde min Switch för att jag fortfarande inte fått min NES Classic som jag beställde 26:e oktober.

Förklara för mig varför jag ska beställa ytterligare prylar från Nintendo när de inte ens kan levera sådant som är beställt för ett halvår sedan?

Jag kommer aldrig köpa något ifrån företag som inte kan leverera det som är beställt, och dessutom inte ens kan ge klara besked hur landet ligger.

nes classic har helt enkelt blivit så populär att nintendo inte ens själva kan möta efterfrågan, fast en switch kan du idag köpa utan problem så sluta gnäll det är inget nytt att nes classic är omöjlig att hitta i lager bara o gilla läget du har ju knappast förlorat några pengar.

Permalänk
Medlem

Konstigt, tror precis motsatsen.
När Mario Kart, Splatoon 2, Mario Odyssey, Xenoblade 2, ARMS, octopath, fire emblem, shin megami tensei, för att inte tala om nya pokemon och monster hunter förutom indies och tredjepartare som Skyrim och FIFA - svårt att tro att konsolen inte kommer att vinna i popularitet.
Tror inte att Nintendo skulle utöka produktionen drastiskt utan anledning.

Det är en trevlig liten sak. Och den överlägset kraftfullaste och mångsidigaste portabla spelmaskinen någonsin.

Permalänk
Medlem

Det är egentligen ganska enkelt.

Gillar man den typen av spel som Nintendo står för så köper med Nintendo, man behöver såklart inte köpa det nu direkt, man kan vänta tills det kommit lite fler spel.

Vill man spela någon av mainstreamspelen så spelar man det på bästa möjliga hårdvara där vilket självklart blir en PC. Vill man spela spelen i soffan så kör man någon streaming lösning.

Var själv inne på att köpa ny konsol för några månader sedan och var då inne på Xbox eller Playstation men kom ganska snabbt fram till att 90% av spelen som släpps på de konsolerna släpps även på PC så varför slänga stora pengar på en hårdvara som inte går att utveckla? Däremot Nintendo, deras spel hittar man inte någon annan stans.

Sen kan jag hålla med om att Nintendo gjort ett par missar med Switch där den största är en aning undermålig hårdvara. Zelda rullar ex inte mycket sämre på Wii U som är 5 år gammalt nu. Men vi får hoppas att de förbättrar sin version precis som XBOX och Playstation har gjort med sina.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag köpte den i princip enbart för BotW. Men nu när jag ändå har en konsol kanske det blir Mario Kart och Super Mario Odyssey också!

Visa signatur

Intel Core i5 7600k | ASUS ROG STRIX Z270I | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 1080 | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Ser inte att Nintendo i längden kommer att kunna hålla uppe försäljningen efter julen 2017.

Klart att det finns ett initialt intresse för Nintendo och Zelda men när folk börjar förstå att 85% av spelen som kommer till PS4 o XBONE inte släpps till Switch kommer försäljningen av ta drastiskt.

Precis som på WiiU är speltillverkare inte intresserad av att släppa halv bakade ner skurna varianter av sina spel till en dåligt presterande konsol.

Switch är helt enkelt inte kraftfull nog eftersom Nintendo valde den 3 år gamla grafikarkitekturen Maxell från nVidia. Hade Nintendo varit lite cool och valt Tegra med Pascal och släppt enheten till sommaren/början hösten istället hade framtiden sett bättre ut.

Kan tänka mig att begagnat marknaden kommer bli bra med många som köper Switch o Zelda, spelar klart spelet o sedan säljer konsolen vidare.

Man köper inte Switch för att spela Copy/Paste-liren som PS4 och Xbox får, utan man gör det för de exklusiva spelen. Och inte bara Nintendos egna, utan även tredjepartsexklusiva spel. För någon som inte har en Nintendo-konsol så är det nog lätt att tro att allt som släpps är Mario och Zelda, men faktum är att Wii U blev överöst av tredjepartsutvecklade exklusiva spel som fick bra betyg. Spel som Bayonetta, Xenoblade, The Wonderful 101, Lego City Undercover, Fast Racing Neo. Att giganter som EA och Ubisoft inte producerar sin dynga till konsolen gör inte mig någonting. Vill jag så skaffar jag deras spel till PC där man kan lira i 1440p@60 i stället för 1080p@30 som på wannabe-konsolerna.

Switch har en egenskap som inte går att få med vare sig PS4 eller Xbox, och det är att du kan spela vart du vill. Nintendo har också varit grymma med marknadsföringen den här gången, så någon Wii U-repris kommer definitivt inte att hända. Dock lär försäljningen bli något i stil med 3DS och inte PS4. Och när du säger att försäljningen kommer avta efter julen 2017 så tror jag att du har fel. Efter julen så kommer försäljningen mest troligt att ta fart. Då har Mario nyligen släppts och priset lär ha sjunkit, vilket gör att konsolen kommer tilltala betydligt fler. Få är beredd att betala 3600kr för att spela ett spel, men efter jul kommer det att finnas fler spel och jag är ganska säker på att priset kommer ha passerat 3000kr innan året är slut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag pendlar 3 timmar om dagen. En hackad Switch på det och helt plötsligt är pendlingen det bästa med dagen, istället för det värsta.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tror det är en sån enkelt sak, som ett bättre namn, som kan vara orsaken till att konsolen säljer så bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Switch har en egenskap som inte går att få med vare sig PS4 eller Xbox, och det är att du kan spela vart du vill. Nintendo har också varit grymma med marknadsföringen den här gången, så någon Wii U-repris kommer definitivt inte att hända. Dock lär försäljningen bli något i stil med 3DS och inte PS4.

3ds har sålt mer än ps4 :p. Tagit fart nu igen med dom nya modellerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Alla bara jämför med PS4 och Xbox hela tiden, svårt att sia om framtiden då dom inte har mycket gemensamt. Jämför med 3DS istället så förstår man att Switchen mycket väl kan ha en ljus framtid. 3DSen har ju ett spelbibliotek som heter duga så varför skulle inte Switchen kunna får det? Förvissor är 3DSen billigare men tycker man får så mycket mer för pengarna för en Switch så ser den ändå som väldigt prisvärd.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Switch är en praktiskt maskin, portabel Mario Kart och alltid två kontrollers tillgänglig med maskinen!
Hoppas Smash kommer i år också!

AAA spel kör man ju på sin PC med GSync skärm i 144FPS

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Intressant ändå att den säljer så bra trots priset och det klena spelutbudet.

Antar att det är Zelda som drar köpare. Själv är man ju såklart sugen men 4300 eller nått för att bara spela Zelda.... nope.

Vi får se hur de ser ut i längden, jag tror inte att den kommer fortsätta sälja bra, men till skillnad från Wii och Wii U så släpps den vid ett smart tillfälle och med bra marknadsföring, tror helt enkelt early adopters hoppar på detta tåg direkt i hopp om att få se konsolens stöd öka. Själv tycker jag att det vore bättre om nintendo skrotade sin konsol utveckling och gjorde spel, det finns ingenting som jag ser som revolutionerande eller prisvärt med konsolen och det är bara deras spel jag är ute efter, vilket jag hellre hade sett på PC plattformen

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Jag tror du kraftigt underskattar intelligensen hos köpare av Switch. Jag tror de flesta är ganska medvetna om det klena utbudet men det som lockar är en mycket kraftfull bärbar konsol som erbjuder någoting annat än vad XBONE och PS4 gör. Man kan ju resonera likadant med XBONE och PS4 vs PC. Varför köpa en nerskalad slö variant av samma spel som man kan köra i 60 fps fullt ös på en PC?

Jag tror Switch har hittat ett marknadssegment som inngen annan erbjuder och så länge Switch säljer bra så kommer speltillverkarna vilja utveckla spel till konsolen.

Men nu är väl Switchen dyrare än Xbox och PS? Jag skulle vilja påstå att väldigt många gamers vet att Nintendo låser sina spel SVINHÅRT med deras hårdvara och att de bara vill spela spelen, tror knappast Switch hade sålt ifall Nintendos faktiska spel var multi-platform. Tycker personligen att det är dålig business. Gör man dålig, dyr hårdvara och bra mjukvara, då för kundens bästa bör man sälja mjukvaran så fritt som möjligt och inte låsa den till den oattraktiva hårdvaran.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Själv tycker jag att det vore bättre om nintendo skrotade sin konsol utveckling och gjorde spel, det finns ingenting som jag ser som revolutionerande eller prisvärt med konsolen och det är bara deras spel jag är ute efter, vilket jag hellre hade sett på PC plattformen

Du är inte målgruppen, Nintendo gör något som övriga struntar i, man försöker göra spelandet till en social grej vilket kräver lite speciell hårdvara och såklart speciella spel. Jag skulle aldrig få för mig att dra in familjen till PCn för att sitta och spela med familjen, nej det ska göras ute i vardagsrummet med en stor TV och enkelt ska det vara så till och med min 6 åriga dotter kan sköta om det.

Vill jag spela själv, då kan jag stå ut med att det krävs lite mer pill och då är det kanske också viktigare att sitta riktigt på en kontorsstol vid en dator. Och skulle jag spela med flera på en PC så sker det alltid genom nätverk/internet.

Så väldigt olika målgrupper skulle jag säga, eller ialalfall användningsområden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Men nu är väl Switchen dyrare än Xbox och PS? Jag skulle vilja påstå att väldigt många gamers vet att Nintendo låser sina spel SVINHÅRT med deras hårdvara och att de bara vill spela spelen, tror knappast Switch hade sålt ifall Nintendos faktiska spel var multi-platform. Tycker personligen att det är dålig business. Gör man dålig, dyr hårdvara och bra mjukvara, då för kundens bästa bör man sälja mjukvaran så fritt som möjligt och inte låsa den till den oattraktiva hårdvaran.

Men du glömmer något som även jag förbisåg i början. Detta är ingen vanlig konsol, det är en hybrid, du kan ta med dig spelandet på språng vilket många uppskattar(även om jag inte är en av dem).

Den där skärmen på kontrollen är dessutom inte helt dumt för TV spelande också, det finns en del spel till Wii som nyttjar det ganska bra faktiskt. Ibland kan det vara så att den ena spelare ska känna till saker som den inte den andra gör, då är skärmen på kontrollen oslagbar.

Så varför är konsolen dyrare? Jo för att den har skärm och batteri inbyggt och att den går att bära med.

Jag kommer köpa Switch senare när det kommer fler spel då jag inte har nytta av hårdvaran som Switch levererar MEN det finns många som prisar det högt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nes classic har helt enkelt blivit så populär att nintendo inte ens själva kan möta efterfrågan, fast en switch kan du idag köpa utan problem så sluta gnäll det är inget nytt att nes classic är omöjlig att hitta i lager bara o gilla läget du har ju knappast förlorat några pengar.

Jag har inte förlorat en krona (eller mja, teoretiskt så har jag ju lånat ut tusen spänn till leverantören räntefritt), men Nintendo har tappat en kund, så det är inte min förlust.

Jag menar bara att Nintendo borde leverera det de har lovat först innan de börjar ge sig på nästa pryl.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag har inte förlorat en krona (eller mja, teoretiskt så har jag ju lånat ut tusen spänn till leverantören räntefritt), men Nintendo har tappat en kund, så det är inte min förlust.

Jag menar bara att Nintendo borde leverera det de har lovat först innan de börjar ge sig på nästa pryl.

Nintendo själva blev tagna på sängen av hur populär NES mini blev (finns en intervju där dom nämner detta). Nintendos största konkurrent är dom själva. Inte Microsoft. Inte sony.

Att ha NES mini flygandes från hyllorna hade varit ett dåligt affärsbeslut när man försöker lansera en ny konsol. NES hade tagit merparten av försäljningen.

Därför har man prioriterat ner NES mini så att den inte tar fokus och försäljning från Switch.

Ett klokt beslut. Affärsmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag har inte förlorat en krona (eller mja, teoretiskt så har jag ju lånat ut tusen spänn till leverantören räntefritt), men Nintendo har tappat en kund, så det är inte min förlust.

Jag menar bara att Nintendo borde leverera det de har lovat först innan de börjar ge sig på nästa pryl.

NES classic var troligen tänkt som en morot men att den skulle sälja så bra som den gjorde kunde nog ingen förstå. det finns trotts allt mängder med emulatorer där man kan spela hur många NES spel som helst helt gratis. När de väl insåg succén så hade de troligen redan fullt upp med switch produktionen. De kanske hade kunnat släpps NES classics lite tidigare men det är en fin linje där men vill inte mista den där marknadsföringen inför switch ihäller.

Jag har NES classic beställt sen dec 2016 men det verkar inte hända mycket där så troligen hoppar jag över det helt. Men jag kommer ganska säkert köpa switch oavsett, NES classic var mest en kul grej, nu pratar vi en riktig konsol!

Du kan såklart strunta i att köpa något alls från Nintendo i framtiden på grund av att du inte fick något NES classic men även du blir förlorare på det om du nu gillar deras spel.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna ha en, men som så många andra tycker så är det inte värt 4k för bara zelda (just nu).
Jag hoppas den går ner i pris, närmarsig 2500 kanske och lite större utbud.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jag vill så gärna ha en, men som så många andra tycker så är det inte värt 4k för bara zelda (just nu).
Jag hoppas den går ner i pris, närmarsig 2500 kanske och lite större utbud.

Varför skulle dom sänka priset när alla enheter dom hinner tillverka säljs? Det är väl först när Switch finns i hyllorna utan att röra mycket på sig som det kan komma en prissänkning.

En prissänkning kommer. Men det tar nog 2-3 år minst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Varför skulle dom sänka priset när alla enheter dom hinner tillverka säljs? Det är väl först när Switch finns i hyllorna utan att röra mycket på sig som det kan komma en prissänkning.

En prissänkning kommer. Men det tar nog 2-3 år minst.

Skickades från m.sweclockers.com

Väl medveten om det, därför ja väntar ett tag till. Inte minst tills dom polerat lite och släppt fler spel osv.
Fick iaf tag på en NES classic

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Varför skulle dom sänka priset när alla enheter dom hinner tillverka säljs? Det är väl först när Switch finns i hyllorna utan att röra mycket på sig som det kan komma en prissänkning.

En prissänkning kommer. Men det tar nog 2-3 år minst.

Skickades från m.sweclockers.com

Wii U gick ner ca 1000 kr på 6 månader, Switch ser dock ut att sälja bättre men prisnedgång känner jag mig ganska säker på kommer ske inom 1 år. Konsoler är alltid dyra när de släpps och går snabbt ner en hel del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Wii U gick ner ca 1000 kr på 6 månader, Switch ser dock ut att sälja bättre men prisnedgång känner jag mig ganska säker på kommer ske inom 1 år. Konsoler är alltid dyra när de släpps och går snabbt ner en hel del.

Ingen visste att WiiU var en ny konsol.

Personligen tycker jag att Switch är billig med tanke på att man får en stationär och bärbar konsol med två kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Ingen visste att WiiU var en ny konsol.

Personligen tycker jag att Switch är billig med tanke på att man får en stationär och bärbar konsol med två kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Så var det ju, Nintendo Wii tog mycket längre tid innan det gick ner i pris men samtidigt så hade det ett billigt pris redan när den släpptes(ca 2500 kr).

Som sagt, många glömmer att switch är en hyrbrid och det kostare, men man får inte häller glömma att det finns många som inte har någon nytta av hybrid formatet. Ex jag som bara spelar vid TV vill inte betala flera 1000 lappar extra för det så därför köper jag inte än utan ser hur det utvecklas.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Köpte min Switch för Zelda BotW. Dumt som det låter är jag inte ett dugg ångerfull att jag spenderade drygt 4500 på min Switch + tillbehör + Zelda, snarare är det ett av mina bästa köp. Spelet är perfekt, något även många kritiker säger, och att kunna spela på den både hemma på den stora skärmen och på vägen till jobb och skola är underbart.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |