Notis om rapporterat inlägg

Permalänk
Medlem

Notis om rapporterat inlägg

På vissa forum finns en funktion som visar när ett inlägg har rapporterats för att undvika att flera användare rapporterar samma inlägg. Det kanske är ett ickeproblem här på Sweclockers eftersom forumet håller en relativt hög lägstanivå jämfört med övriga internet men det vore onekligen smidigt så att man slipper ödsla tid på att skriva och skicka rapporter samtidigt som det förhoppningsvis blir lättare att moderera forumet när man slipper ett 30-tal rapporteringar av samma inlägg.

När det skräppostas hakar folk gärna på och spinner vidare på en tramsig trådstart vilket inte är något problem eftersom tråden ändå raderas så småningom (och det kan dessutom vara ganska underhållande ) men i den typen av trådar struntar jag i att rapportera trådstarten då jag antar att det redan gjorts p.g.a. aktiviteten i tråden.

Problem uppstår i så fall om alla tar för givet att någon annan har rapporterat tråden och ev. rapport uteblir. Som sagt, kanske ett ickeproblem men jag tänkte ändå lägga fram förslaget och kolla responsen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har inget emot om inlägg anmäls flera gånger. Snarare är det positivt, eftersom det tyder på att anmälningarna av det inlägget bör prioriteras. Alla anmälningar av samma inlägg hamnar på samma plats i vårt system, så det orsakar inte oss några som helst problem. En funktion som visar om ett inlägg har anmälts skulle alltså för närvarande inte underlätta för oss. Dessutom tror jag att det skulle kunna finnas en risk för att en sådan funktion ibland skulle kunna leda till onödiga diskussioner i trådarna där medlemmar ifrågasätter varför någon anmält deras inlägg.