Wikileaks avslöjar CIA:s avlyssningsmetoder för Android, IOS och Samsung Smart TV

Permalänk
Medlem

Ozzed liksom ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och där kom personangreppen, som jag har längtat

Nej, jag skrev ju att jag inte gillar liberaler, men eftersom du gillar Wikileaks så är det väl OK att plocka russinen ur kakan då antar jag.

Hade jag fått som jag velat så hade Sanders vunnit, men Demokraterna sköt sig i foten och Wikileaks hjälpte till, så nu blev det inte så.

Det jag säger är att jag helre hade sett Clinton än Trump, eftersom Trump är högerextrem. Han har för tusan Steve Bannon som chefsstrateg.

Själv tycker jag det är oerhört bra att Wikileaks publicerade dokument om den indirekta massmördaren Clinton. Trumps skevhet och stora brister tar inte bort det faktum att Hillary var en del av den administration som tog Libyen tillbaka till stenåldern och att det fortfarande föds barn i Serbien med missbildningar. Detta är ju dessutom bara en del av allt skit som finns på henne.

Du säger att du föredrar Sanders men att försöka framställa henne som en normalt funtad liberal är ju lite väl orimligt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaku:

Smarta telefoner är mycket värre.

Jag anade det men ville inte inse. Har inget för mig som skulle leda till straff, känner mig mest kränkt att någon KAN sitta och läsa igenom mina chattloggar.

Hur säkert är det att använda krypterade meddelandeappar t.ex. Signal, Telegram? Alternativa OS t.ex. Ubuntu Touch, Sailfish OS?

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jag stödjer och respekterar ditt val och preferens utav t.ex. presidentkandidater, det är demokratiskt och jag värderar det högt. Men vad jag reagera på är; För att dokument som har >eventuella< bevis på att brott har begåtts samt att denna information spelar bra i presidentkandidat X hand, en person som du kanske inte stödjer, så avskriver du hela organisationen? Att bara ta till sig information som lirar bra med ens egna politiska agenda är farligt och ett hot emot demokratin.

Skrivet av Markusas:

Själv tycker jag det är oerhört bra att Wikileaks publicerade dokument om den indirekta massmördaren Clinton. Trumps skevhet och stora brister tar inte bort det faktum att Hillary var en del av den administration som tog Libyen tillbaka till stenåldern och att det fortfarande föds barn i Serbien med missbildningar. Detta är ju dessutom bara en del av allt skit som finns på henne.

Du säger att du föredrar Sanders men att försöka framställa henne som en normalt funtad liberal är ju lite väl orimligt.

Jag ser inget konstigt i det. De själva säger ju att De är visselblåsare men de beter sig mer som de agerar på uppdrag av någon, enligt en agenda. Och när det nu förhåller sig så så har jag inte förtroende för organisationen då de inte är neutrala utan väldigt selektiva i sitt "sanningssägande".

Visst kan man ha uppfattningen att "all sanning är bra sanning", det kan man absolut ha, men jag tycker att man bör beakta hur den förpackas, och vad som är avsikten bakom.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@DraLetterZ: Apparna är inte säkra då de har tillgång till datan innan den krypteras.
Tycker Philip DeFranco förklarar det bra
https://www.youtube.com/watch?v=LBl2l76fp0w&feature=youtu.be&...

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Låt den svenska skräcken börja : DET VAR RYSSEN JU, RYSSEN KOMMER

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Jag anade det men ville inte inse. Har inget för mig som skulle leda till straff, känner mig mest kränkt att någon KAN sitta och läsa igenom mina chattloggar.

Hur säkert är det att använda krypterade meddelandeappar t.ex. Signal, Telegram? Alternativa OS t.ex. Ubuntu Touch, Sailfish OS?

stod ju i en artikel att appa som signal, telegram osv var dom som rykte först, så inte alls säkert tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har varken pratat om att något skulle vara Putins fel, att någon skulle vara rasist eller att Wikileaks haft fel på ett meningsfullt sätt... Liksom, va? Vad menar du egentligen?

Det jag säger är att Wikileaks agerat på ett sätt som hjälpt Trump till makten, och det tycker jag är fel då jag ogillar extremhögern. Om sedan de säger är "sant" eller inte skiter jag fullständigt i. Jag tillhör verkligen inte den skaran människor som tycker att "sanningen" trumfar allt utan man får passa sig helt enkelt.

Men det är OT så vi kan ta den diskussionen i PM om du vill.

Mitt inlägg handlade egentligen om att jag tycker Wikileaks inte kommer med något nytt och att jag saknar förtroende för dem.

Det kan ju också vara så att Trump inte haft så mycket mer dolt än det CNN grävt upp?
I ett samhälle med en offentlig syn på allt kanske det kan vara bra med motparter, att de hjälpt Trump till makten behöver ju inte bero på något annat än att de andra tokljuger? DVS Trump kanske hjälpte sig själv till makten.

Skrivet av Ozzed:

Och där kom personangreppen, som jag har längtat

Nej, jag skrev ju att jag inte gillar liberaler, men eftersom du gillar Wikileaks så är det väl OK att plocka russinen ur kakan då antar jag.

Hade jag fått som jag velat så hade Sanders vunnit, men Demokraterna sköt sig i foten och Wikileaks hjälpte till, så nu blev det inte så.

Det jag säger är att jag helre hade sett Clinton än Trump, eftersom Trump är högerextrem. Han har för tusan Steve Bannon som chefsstrateg.

Jag vet inte vad högerextrem betyder men i min mening är Trump vänligare mot alla som inte är vita och blekfeta än vad alla demokraterna varit. kanske inte i att ta in folk i USA men när man börjar sätta importtullar osv skapar man stora möjligheter för människor i afrika/asien som kanske snart slipper jobba i H&Ms och Samsungs fabriker med anställningsavtal där man måste uppge att man inte ska ta livet av sig. Härliga villkor där! justja sen vill han ju inte kriga längre men det verkar ju hela västliga världen vara strongt för att fortsätta med, fy vad illa om vi skulle skapa fred och välvilja mot ryssland....

EDIT: jag vet att många citerat dig redan så jag kanske är lite tjatig

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Synd att det avslöjades.
Tycker cia och mi5 ska få arbeta obehindrat med sina spiontaktiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett batteri till...Hoppas din avstängda datorskärm kommer skriva till dig för att du sedan får träffa mannen med det röda pillret. Om du nu inte var sarkastisk dvs.

Permalänk
Medlem

När man är på vissa viktiga möten på t.ex. höga myndigheter i Sverige så lägger man alla telefoner i en låda utanför och går sen in i mötet. Så har det varit rätt länge, enkelt att förstå varför.

Och när det gäller Wikileaks tyckte jag de gjorde det bra i början. Nu befläckas deras (viktiga) läckor med att de deltar i Rysslands propaganda-apparat och att den där våldtäktsmannen på ambassaden blir mer och mer labil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

När man är på vissa viktiga möten på t.ex. höga myndigheter i Sverige så lägger man alla telefoner i en låda utanför och går sen in i mötet. Så har det varit rätt länge, enkelt att förstå varför.

Det kommer väl dock från tiden då man buggade telefoner osv, detektorerna skiljer ju inte på buggen o annan elektronik?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

@yroll: nej alltså jag menade inte att man scannar telefonerna efter buggar. Man lämnar dom utanför och hämtar dom efter mötet.

Permalänk
Inaktiv

@MadMantiz
@Mithras

Och det kommer aldrig att ändras för att om de accepterar sanningen brister deras bubbla och förändrar hela deras syn på livet.

Det är betydligt enklare att leva i en bubbla där konspirationsteorier är just bara teorier.
Att leva i verkligheten är något de flesta inte kan/vill hantera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast nu är du bra rolig, du felciterar ju en gång till. Skärp dig.

Jag har ju förklarat utförligt vad jag menar, men jag kan ta det igen, och hoppas att den här mer "nerdummade" versionen går in i skallen.

Om du säger en sak till mig som är sann, för att du gillar sanning, fine, inga problem.

Men om du däremot säger en sak som är sann, för att påverka mig i en riktning, och också undanhåller andra sanningar som skulle missgynna din agenda, inte fine, problem.

Wikileaks har en A G E N D A med sitt "sanninssägande", det gör att jag tappar förtroende för dem. Om hela grejen var att de ville att "sanningen ska fram" så skulle de inte plocka russinen ur sanningskakan så som de gör nu.

*Sitter och väntar på att förmodligen bli medvetet felciterad och utsatt för strawman en tredje gång*

Dock måste man se båda sidorna av alla mynt. Du kan se deras sida, och veta att de då inte visar dig den sidan de inte vill visa. Sen kan du ta en annan källa och få andra sidan som du inte fick tidigare.

"Sanningen" ligger mellan och i båda av dessa. Men du måste ha flera olika källors info, annars tappar du infon. Och det enda du kan delvis lita på är egentligen skiten de kastar på andra.

Men att bara ignorera ena sidan, för den inte passar din tro/åsikt, eller du inte tycker om källan är precis lika fel som det "problem" du säger ovan. Vilket jag tror är varför hela detta bråkande började.

Folk har ju vägrat tro på att USA gjort allt detta skit tidigare, och bara trott att det är Ryssland/Kina osv som gör det, men USAs händer är mer skitiga än många tror. Och nu visar mer info, gång på gång, vilket skit de sysslat med. Så man måste se båda sidorna för att se alla problem.

Ryssland är ingen "good guy"... men USA är verkligen en "bad guy". Både NSA och CIA gör allt för att få "rätt på sin sida"... även om de kör över både dina, mina och alla andras rättigheter, så vi behöver börja köra över dem tillbaka och säga ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Obehagligt. Kommer undvika smart-TV så länge det går, man vill ju inte bli avlyssnad i vardagsrummet.

Underskatta inte makten med att kunna stänga av strömmen.. När du inte vill använda din SmartTV längre och inte vill känna dig övervakad: Dra ur strömkontakten till TV'n..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Skulle tro att mobilerna är betydligt mer intressanta. Överhuvudtaget tror jag de har liknande program för alla apparater som på något sätt kan användas till avlyssning.

Fast på mobiler kopplar ju folk frivilligt på molngrejer, som google assistant som skickar röstinspelning upp till molnet konstant.

Permalänk
Medlem

Ursäkta på förhand till alla som känner sig träffade men detta är min uppfattning.

Att Trump är högerextrem påstås av vissa här och jag förstår inte hur ni får det till högerextrem ?
Högerextrem = nationalist ? Är det så det resoneras ?
Enligt mig och min uppfattning är han mer av en softcore nationalist.
Det finns positiva och negativa saker om Trump, säga vad man vill om honom men han är fan med den enda presidenten som försöker göra det han lovade. Inte ALLT men många saker till skillnad från Clinton's och vi ska inte gå in på andra presidenter heller för den delen. Jag tror att om Hillary hade vunnit så hade nog USA fortsatt invadera andra länder som inte ger med sig, t.ex. Lybien, Iraq och Afghanistan, behöver inte nämna fler även om listan kan göras lång och utöver det alla brott mot internationella lagar och brott mot mänskliga rättigheter osv osv.
Det som är mest spännande är anledningarna till varför man invaderat vissa specifika länder.

Trump har varit president i 2-3 månader så det är rätt svårt att säga om han är bra eller dålig men jag uppfattar hans handlingar som ett starkt försök att göra det lite bättre i USA även om ALLA hans handlingar inte är i det amerikanska folkets bästa intresse som t.ex. att ta bort vissa regleringar som Wall Street fått på sig efter krisen som dom orsakade 2008.
Dock så försöker han få hem många arbetstillfällen som har åkt utomlands pga vissa dumma handelsavtal. Trump gick inte med på TTIP och vill bryta NAFTA avtalet vilket jag tycker är väldigt bra.

Tips på dokumentär att se för att jag ska slippa skriva alldeles för mycket här. Vissa har säkerligen redan sett den men de flesta har nog inte det. Det finns många fler men jag tror att denna blir en bra början

- Zero days från 2016
- Intervju med Aaron Russo https://www.youtube.com/watch?v=YGAaPjqdbgQ Ta den som ni vill men den väcker en hel del tankar.

Lycka till

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Dock måste man se båda sidorna av alla mynt. Du kan se deras sida, och veta att de då inte visar dig den sidan de inte vill visa. Sen kan du ta en annan källa och få andra sidan som du inte fick tidigare.

"Sanningen" ligger mellan och i båda av dessa. Men du måste ha flera olika källors info, annars tappar du infon. Och det enda du kan delvis lita på är egentligen skiten de kastar på andra.

Men att bara ignorera ena sidan, för den inte passar din tro/åsikt, eller du inte tycker om källan är precis lika fel som det "problem" du säger ovan. Vilket jag tror är varför hela detta bråkande började.

Folk har ju vägrat tro på att USA gjort allt detta skit tidigare, och bara trott att det är Ryssland/Kina osv som gör det, men USAs händer är mer skitiga än många tror. Och nu visar mer info, gång på gång, vilket skit de sysslat med. Så man måste se båda sidorna för att se alla problem.

Ryssland är ingen "good guy"... men USA är verkligen en "bad guy". Både NSA och CIA gör allt för att få "rätt på sin sida"... även om de kör över både dina, mina och alla andras rättigheter, så vi behöver börja köra över dem tillbaka och säga ifrån.

Det var väl väldigt länge sen som folk i allmänhet trodde att USA bara är goda och aldrig gjort något dumt? Finns ju en oändlig uppsjö av böcker i ämnet som visar vad CIA har gjort de senaste 50 åren osv.

WL har ju garanterat mjölkats ut och har en tydlig agenda som är väldigt vinklad. Det gjorde sig väl tydligt under senaste presidentvalet tycker jag. Där tappa jag all respekt för dem. Oavsett om Hillary var korrupt eller inte. Det var en tydlig attak mot en specifik kandidat utan att säga något om den andra kandidaten. Så det kan inte bli mer vinklat. Numera ser jag dem bara som en propagandamaskin som vilken som helst. De säger sanningen... absolut men de väljer vilken sanning de ska säga. Vems email de ska hacka osv.

Menar du att Ryssland är bättre än USA i den mån? Herregud, det verkar som Ryssland vinner informationskriget som de arbetar så hårt för att vinna. Jag tror nog att alla dessa stormakter är ungefär lika mycket skit.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Severin87 men är det inte ganska uppenbart att han är en pantad idiot som bara tänker på sig själv och sina kompismiljadärer ? Fattar inte hur man kan se det på något annat sätt utan detta är ett typiskt syndrom att folk försöker bortförklara när de konfronteras med något så idiotiskt att de inte vet hur de ska förklara det. Precis som det finns folk från diktaturer som svär på att de älskar sin ledare över allt annat, även när de flytt landet.

Sanningen är tyvärr att han är en total idiot, tyvärr kan man bli president genom att gapa ljuga och lova olika saker till alla, sedan ljuga igen på nästa ställe. Särskilt om man ständigt utmålar alla andra som fiender snarare än folk att samarbeta med.

Permalänk
Medlem

@kyuw: Jag tror att MYCKET återstår att se.
Men jag kan förstå att du ser det på det viset som du beskriver.
En fråga till dig, förstår du hur USAs finanssystem fungerar ?

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyuw:

Sanningen är tyvärr att han är en total idiot, tyvärr kan man bli president genom att gapa ljuga och lova olika saker till alla, sedan ljuga igen på nästa ställe. Särskilt om man ständigt utmålar alla andra som fiender snarare än folk att samarbeta med.

Detta är även sorgligt nog inte undantaget presidenter, det gäller politiker i allmänhet och i stort sett alla maktpositioner...

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Väldigt viktigt att sådant här kommer fram, USA är världens farligaste land och verkar kunna gå hur långt som helst i sina metoder. En eloge till de som står bakom och riskerar att plötsligt ha "begått våldtäkt" eller liknande tack vare typ CIA.
Helst vill man undvika apparater med mikrofoner och kameror hemma, skitläskigt det där. Men det blir knepigt med mobilen liksom...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Det var väl väldigt länge sen som folk i allmänhet trodde att USA bara är goda och aldrig gjort något dumt? Finns ju en oändlig uppsjö av böcker i ämnet som visar vad CIA har gjort de senaste 50 åren osv.

Du säger det, men jag har likväl suttit or haft den diskussionen med rätt många som inte vill se USA som något annat än det bästa som hänt...

Skrivet av Banco:

WL har ju garanterat mjölkats ut och har en tydlig agenda som är väldigt vinklad. Det gjorde sig väl tydligt under senaste presidentvalet tycker jag. Där tappa jag all respekt för dem. Oavsett om Hillary var korrupt eller inte. Det var en tydlig attak mot en specifik kandidat utan att säga något om den andra kandidaten. Så det kan inte bli mer vinklat. Numera ser jag dem bara som en propagandamaskin som vilken som helst. De säger sanningen... absolut men de väljer vilken sanning de ska säga. Vems email de ska hacka osv.

Håller med.
Men du kan då ta deras sida om Hilary som en del av hela bilden, och sen klistra samman den med allt skit som slängts fram om Trump. Svarat är att det är pest vs kolera... och USA behöver mer än 2 kandidaters valsystem

Skrivet av Banco:

Menar du att Ryssland är bättre än USA i den mån? Herregud, det verkar som Ryssland vinner informationskriget som de arbetar så hårt för att vinna. Jag tror nog att alla dessa stormakter är ungefär lika mycket skit.

Nej... de är båda skit.

Bättre vs Sämre är av inget intresse... båda gör vf de kan för att få makt. Ryssland gör skit som med krimhalvön, och USA gör skit som att avlyssna EU och invadera Irak som hade inget annat än olja... Båda kämpar för makt, utan någon hänsyn till någon annan.

Att man ens tror att USA är "bättre" än något annat, är nog det största problemet som måste bort. De gör precis lika mycket skit med invasioner, men då ses de som positiva, vilket ju bara är löjligt.

Tänk på det... USA invaderar Irak... folket jublar där.
Ryssland invaderar Krim... folket där jublar och väljer det.
Vad är egentligen skillnaden? Jo man tror ena var bra...

Permalänk
Skrivet av Ice Frontier:

Du överlever det eftersom min summering var sanningsenlig. Men som sagt omöjligt att diskutera med någon som öppet erkänner att sanning och verklighet är oviktiga ting.

Snyggt jobbat. Studerat journalistik i trollfabrikerna?
Borde vara avstängning från forumet att manipulera citat, såtillvida det inte uppenbart är med glimten i ögat. Det går väl emot ALLT vad god sed på ett forum innebär.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Om man köpt en TV där programvara finns som spionerar på en, borde man inte få pengarna tillbaka då, kanske skadestånd?

Varför håller världens politiker tyst, här finns all anledning att införa sanktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Väldigt viktigt att sådant här kommer fram, USA är världens farligaste land och verkar kunna gå hur långt som helst i sina metoder. En eloge till de som står bakom och riskerar att plötsligt ha "begått våldtäkt" eller liknande tack vare typ CIA.
Helst vill man undvika apparater med mikrofoner och kameror hemma, skitläskigt det där. Men det blir knepigt med mobilen liksom...

CIA jobbar inte för USA och det är inte USA (folket) som styr USA utan deep state. Deep state är egentligen "big oil" som för närvarande är gulfstaterna. De har mest makt då världens länder fortfarande är beroende av olja och vinsterna är på grund av kartellbildning extrema
Alla krig sedan 1900 har varit oljekrig

How Big Oil Conquered the World

Tips till de som inte tror att olja bestämmer är att räkna lite på hur mycket olja de säljer, vad det kostar att plocka upp den och hur stora vinsterna är. Man baxnar. Pengarna från vinsterna används bl.a. för att köpa politiskt inflytande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta måste man ju ha bott under en sten för att inte känna till? Gäsp.

Wikileaks hejade fram Trump till makten med glada tillrop. Mitt förtroende för den organisationen är noll, och jag hoppas att Assange blir infångad och får sitt straff.

Assange blev framed av CIA för det han gjort med Wikileaks och det är klart att de valde att göra det i feministiska Sverige där män inte har någon rätt och kan bli kastade i fängelse enkom på ord som enda "bevis". En rabiat kvinnlig feministåklagare har gladeligen gjort det hela till ett spektakel och gått förövarnas väg och han måste nu gömma sig på en ambassad.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DraLetterZ:

Obehagligt. Kommer undvika smart-TV så länge det går, man vill ju inte bli avlyssnad i vardagsrummet.

Är ju betydligt värre än så som smartphone där kan man se vart du är/varit, vem du umgås med, ljud och bild avslyssning och kan hämta massor med information till fingeravtryck och Apple/google/microsoft släpper info till underrättelsetjänster sen Microsoft har tom erkänt att det varit hål för sånt från windows 98 och framåt men även skype/messenger avlyssnas så kan nog räkna med dom flesta stora tjänster samt social media är kollade som Google/facebook/twitter/instagram/snapchat/spotify o.s.v

Tittar man på hårdvara är allt från tv, dator, telefon, tv-spel, bilen, smart tv sticka, modem, smarta kylskåp, dvd spelare, skrivare utan problem kraftiga nog för att samla information till väldigt enkla chip och sitter någon form av liten "dator" i mesta elektroniken som kan utnyttjas och som exempel kan du göra en enkel dator av ett modem eller ta en optisk mus och göra en enkel kamera så finns massor med saker man kan utnyttja för information eller annat även om dom inte är tänkt för det från början

Ska man vara parnoid så är det inte bara din eller dina kompisars teknik som kan avvändas utan allt på alla affärer/arbeten och hela internet när man rent tekniskt bör kunna spara all information ur stamkablar så allt på nätet kan vara kollat och vart du än är i samhället finns potential att övervaka dig och har du någon off the grid stuga i alaska utan teknik är du nog hyfsat safe och behöver bara oroa dig för sateliter men problemet är att det finns potential överallt och är inte speciellt avancerat att utföra övervakning egentligen

“Total paranoia is just total awareness.”
― Charles Manson

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Wow, alternativ-fakta generationen i full gång i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Assange blev framed av CIA för det han gjort med Wikileaks och det är klart att de valde att göra det i feministiska Sverige där män inte har någon rätt och kan bli kastade i fängelse enkom på ord som enda "bevis". En rabiat kvinnlig feministåklagare har gladeligen gjort det hela till ett spektakel och gått förövarnas väg och han måste nu gömma sig på en ambassad.

.

Vem har sagt det, Wikileaks eller?

Jag tror inte han blev framead. Nog för att de vill åt honom (med all rätt i min mening) men att framea någon när de har tillgång till personal och utrustning av den kvaliteten känns ju bara onödigt. Om det var så viktigt att komma åt honom hade de nog bara knallat in på ambassaden och plockat.

De som skulle bli upprörda av en sådan manöver saknar redan förtroende för CIA och USA så vad har de att förlora?

Men du får väl tro vad du vill, precis som jag får tro vad jag vill.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.