Permalänk
Medlem

Qumi Pocket Projector

Hej.

Jag har en Qumi Pocket Projector som jag hade tänkt använda att visa Twitch och annat på väggen ovanför mina andra skärmar. Den startar som den ska, men hittar inga källor. Den har en Mini-HDMI ingång och jag har köpt en HDMI till Mini-HDMI adapter och kopplat till HDMI-utgången på datorn, men den verkar inte hitta någon källa. Vad kan jag göra för fel? Kan den tappa signalen i adaptern, så jag måste köra med en kabel med HDMI i ena änden, och Mini i den andra?

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Medlem

@TheJonaz:
Är det en passiv adapter, vilket storleksändrare brukar vara, så ska det inte vara någon fara OM den inte är trasig förstås. Kan du testa det med annan skärm?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

@TheJonaz:
Är det en passiv adapter, vilket storleksändrare brukar vara, så ska det inte vara någon fara OM den inte är trasig förstås. Kan du testa det med annan skärm?

Nä, jag har tyvärr inget annat med Mini-HDMI än projectorn.

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Moderator
Moderator

Mer info om din dator? Grafikkort? Antal skärmar som du använder idag? Hur är de kopplade/anslutna?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Mer info om din dator? Grafikkort? Antal skärmar som du använder idag? Hur är de kopplade/anslutna?

Jag har testat på stationär och laptop.

Stationär:

Inga andra skärmar på denna. HDMI och DVI-utgång, endast testat HDMI då jag inte har några DVI-kablar eller adaptrar hemma.

Laptop är en HP ProBook 4330s som rullar Ubuntu 16.04.2 LTS, även där kör jag via HDMI.

Visa signatur

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Permalänk
Bildexpert 📺

@TheJonaz: Längden på kabeln och kvaliteten på adaptern är också avgörande. Kontrollera också om din dator får kontakt med projektorn öht. Dålig/för lång kabel kan dras med detta. Det sker aldrig en HPD, hot plug detect, som talar om för grafikkortet att det finns en skärm i andra änden.