Nokia 3310 återuppstår – får ny design och en månads batteritid

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så blir det nog ett köp faktiskt. Perfekt att ha som utomlandstelefon! Istället för att riskera en stulen 10,000kr telefon så riskerar jag denna för inte ens 1000kr.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Testpilot
Skrivet av rektor:

Jo, om man jämför det med en smartphone så är det ju imponerande, men det här ju ingen smartphone.
Om man jämför den här med en 16 år gammal Nokia 3310, är den fortfarande märkvärdig då?

Med tanke på att en gammal 3310 höll ungefär 2-2½ vecka i standby (ej avslagen) så tycker jag att denna är mer än duglig, då den enligt Nokia själv ska kunna hålla en månad med standby.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sjoooberg:

Ärligt talat så blir det nog ett köp faktiskt. Perfekt att ha som utomlandstelefon! Istället för att riskera en stulen 10,000kr telefon så riskerar jag denna för inte ens 1000kr.

Finns billiga androidtelefoner med för 500-1000kr ifall man åker utomlands.

Kan tänka mig att det kan vara något för gamlingar som inte förstår sig på smartphones iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmmm... Det där är inte en nokia 3310.
Det är annan design, annorlunda OS ny radioteknik, färgskärm och kamera. Och LEDlampa.
Man hade sålt sina syskon för den här luren när den första 3310 var ny, haha!
Det enda som är samma är väl namnet.
PRstunt kallar jag det ;).

However, den känns Nokia på ett bra sätt.

Sa detta i en forum tråd om detta också... ska man göra en "klassisk" sak, ska man också göra den där efter. Modifierar man den så är det inget mer än ett märke som säljer...

Så intresset är noll för mig här, även med äldre släktingar i tanken. Köper hellre 100kr telefonen...

Skrivet av Cloudstone:

Om det finns stöd för Mobilt BankID på den så köper jag den direkt. Det är i princip vad en smartphone är för mig, en Mobil BankID-maskin. Hatar smartphones.

För liten marknad. Det är special OS, special CPU, och bank-id appen lär inte ens få plats på 16MB... Du vet att de flesta Banker har bank-dosa va? Så slipper du smartphone.

Skrivet av mrwu:

"bra batteritid"
*kollar på info*

2.4-Inch QVGA Color Display (160×240 Pixels)
Nokia Series 30+ OS
2.0 MP Camera with LED Flash
16MB Internal Storage
Expandable Up to 32GB via microSD
Dual SIM
2G EDGE and GPRS Networks
Bluetooth 3.0
FM Radio
MicroUSB 2.0
3.5mm Audio Jack
115.6 x 51 x 12.8 mm
1200mAh Battery (Removable)
Red, Blue, Yellow and Gray Color Options

"1200mAh"

Batteri med mindre än hälften av den kapacitet dagens laddningsbara AA batterier ska ha bra batteritid?
HMMM

Resten av statsen är ju också urkassa. Köper hellre mobil för en hundralapp som de säljer på clas ohlsonn eller kjell ifall jag ville ha en billig mobil

Nu tror jag du tänker lite udda här. 1200mAh för en CPU som är som en miniräknare, en skärm som drar som en smartklocka och enkla 3G system utan behov för avancerade 3G+/4G bandbredd. De drar mao ingen ström alls jämfört med en smartphone.

Sen nej, laddningsbara i dag kan ha kanske 2800mAh.. säg 3000mAh @ 1,2V. Detta är ett 1200mAh 3,6V litium batteri, så 3Ah*1,2V = 3,6Wh vs 1,2*3,6 = 4,32Wh...

Men jag håller med att den inte har så imponerande stats... dock är den inte tänkt att ha det. Dual-SIM är dock inte så vanligt på enklare telefoner.

Men jag tar också heller 100kr telefonen... eller $7 smartphone

@Sjoooberg Finns en hel uppsjö beg och billiga android lurar för samma pris... så jag ser inte poängen. Blir ju ett rent H att börja skriva SMS på gamla sättet nu när man vant sig vid ett tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

Den här hade ju varit bra för mig som precis plocket upp fjällvandring som hobby, om den inte hade en så kass kamera. Man vill ju kunna ta bra bilder på fjäll'a

Men affero, vad tycker du är "bra bilder" ?
Om du tycker att den senaste mobilkameran på marknaden tar bra bilder, så vad skulle du tycka om att jag säger att det är skitbilder på fjäll'a ?

Om du vill ha med dig riktigt bra bilder på fjäll'a så köp/ta med en riktig kamera.
Det är det värt, kom ihåg det när du sitter där 20år senare, och ska titta på dina "mobilbilder"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Snygg är den. Men väntar på Nokia 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Usch nej, hatade alltid alla 14isar med 3310, själv var jag Ericsson trogen tills dom blev SonyEricsson. Av ren pincip skulle jag inte köpa denna med det namnet, även om den inte är så lik orginalet. Varken till mig själv eller sonen.

fjortonisar?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tycker mest det ser ut som en tunn och plastig sak som skulle kunna sålts under ett namn som nokla eller nökia i ett östligt land med över en miljard invånare. Designen känns ungefär som att en leksakstillverkare plockat några särdrag från originalet men gjort tillräckligt stor skillnad för att inte inkräkta på mönsterskydd.

Permalänk
Medlem

För de som "bara vill ha en telefon" t ex i Indien så är den säkerligen rätt på det. Jag kan själv tänka mig att ha en som jourtelefon eller liknande - tack vare batteritiden. Kanske inte så tossigt att ha den som första telefon till mindre kids, heller

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Ärligt talat så blir det nog ett köp faktiskt. Perfekt att ha som utomlandstelefon! Istället för att riskera en stulen 10,000kr telefon så riskerar jag denna för inte ens 1000kr.

Är den verkligen det? Finns ju många smartphones runt tusenlappen som har minst två dagars batteritid. Samt har andra fördelar som att du kan använda den som en smartphone med allt vad det innebär, gps, översätta menyer på resturang etc. Finns ju också modeller med dubbla sim så du kan ha ditt svenska sim (så folk i sverige kan ringa dig) och ett lokalt med bättre surf och billigare att einga med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

För liten marknad. Det är special OS, special CPU, och bank-id appen lär inte ens få plats på 16MB... Du vet att de flesta Banker har bank-dosa va? Så slipper du smartphone.

Aha, special CPU och OS.. Då är chansen för en sån app minimal. Trist. Jo jag vet det, men det är lite omständigt att ha med sig dosan överallt. Dessutom använder man Bank-ID för inloggning på CSN och andra sajter förutom banken.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

köper en sån till morsan ingen snack om saken

Jag skulle vilja köpa den till min far, men då behöver den som andra skrivit bankid etc.
Men det kommer den väl inte ha?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av morxy49:

fjortonisar?

Exakt ... så menade jag ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Om du bryr dig om dina räkningar så vill du INTE ta emot samtal heller, inte utanför EU i alla fall.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Bra backup telefon, eller en biligare som man vågar ta med sig till jobbet, men 64mb lagring känns lite väl lite.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@PlogarN97: Om du bryr dig om dina räkningar så vill du INTE ta emot samtal heller, inte utanför EU i alla fall.

Kan ju vara bra å se att någon har ringt. Går ju alltid att ringa upp med de lokala simmet om man vill vara ekonomisk.

Aja. Folk får göra som de vill. Tycker iaf det är vettigare med en xiamoi som backup mobil som har lång batteritid och alla funktioner man kan tänkas behöva på semestern som gps och så vidare.

En sån här eumbphone går ju inte att använda till mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Ursäkta men vem tror ni att denna telefonen var tänkt till?

Det känns som en seniortelefon och en bra sådan på många sätt. Finns väldigt många som vill ha något sånt här som de känner sig mer bekväma med.

Känns som något Nokia gör medan de slirar på hur de ska plocka på den svåra marknaden. Vilket idag är extremt svårt med billiga (men bra) telefoner från Huawei till toppklass från företag som Samsung, Apple, LG etc.

Jag hade mer än gärna köpt den och nergraderat mig några snäpp för att ha en närmast oförstörbar som håller en månad på samma laddning. Har svårt att se att en minioritet prioriterar dom egenskaperna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet inte om den hade sålt otroligt bra. Den ser ju inte ens ut som en 3310. För några år sedan så försökte de ju sig på lite mer påkostade modeller av denna varianten ( Nokia 515 ) som hade hyffsad kamera för sin tid och produktsegment, vet inte om den blev någon succé?

Detta är nog mer tänkt som en enkel billig mobil för folk som vill ge till sina små barn, eller om de inte vill ha några avancerade smartphone funktioner.

Kameran måste vara användbar, konkurrera med något sämre digitala kameror. Även om Nokia 515 hade bra kamera för att vara en telefon då var kameran inte tillräckligt bra för att fungera för semesterbilder mm.

Jag tror största anledningen till att de inte fläskar på med en bra kamera har och göra med att man inte vill kannibalisera försäljningen för dyrare smartphones. Förhoppningsvis tänker de om för att ha en liten telefon som man lätt kan ta med sig och ringa med vid aktiviteter där stora fickor saknas eller mobilen lätt går sönder hade varit grymt. Ett annat "problem" med dessa små telefoner är att de håller om man tappar dem i marken och håller de behöver man inte köpa nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Jag hade mer än gärna köpt den och nergraderat mig några snäpp för att ha en närmast oförstörbar som håller en månad på samma laddning. Har svårt att se att en minioritet prioriterar dom egenskaperna.

Mm, tänker likadant. Men så faller det på att ingen vill vara den där jäveln som hela tiden snikar på polarnas smartphones så fort man behöver googla eller något när man är hemifrån.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men affero, vad tycker du är "bra bilder" ?
Om du tycker att den senaste mobilkameran på marknaden tar bra bilder, så vad skulle du tycka om att jag säger att det är skitbilder på fjäll'a ?

Om du vill ha med dig riktigt bra bilder på fjäll'a så köp/ta med en riktig kamera.
Det är det värt, kom ihåg det när du sitter där 20år senare, och ska titta på dina "mobilbilder"

Då ska vi se... kamerans bild är Vit... blank, då jag inte orkade ta med den, så det blev inga bilder på det som hände 20 år tidigare. Eller så hann det jag skulle fotografera försvinna innan jag hann ta upp kameran, sätta på objektivet, komma ihåg locket, och sen ta en bild.

Kvalitén är skit på många mobilkameror, ingen tvekan, men de tar iaf "en bild" på det som spelade roll... och i upplösningar stora nog att kunna se dem på en datorskärm utan problem, efter lite korrigering även om 20 år.

Så jag säger fånga hellre händelsen med en halvdan kamera, än ingen bild alls. Har haft en dyr Canon i åratal... använder den aldrig. Tror ärligt tom att objektivet har hamnat på ett ställe och kameran på annat... och inget fungerar längre. Den är för klumpig mao. Men mobilen har GB efter GB med bilder, och det går att ta i RAW format nu också om man så önskar.

Skrivet av Cloudstone:

Aha, special CPU och OS.. Då är chansen för en sån app minimal. Trist. Jo jag vet det, men det är lite omständigt att ha med sig dosan överallt. Dessutom använder man Bank-ID för inloggning på CSN och andra sajter förutom banken.

Ahh, jo att man kan använda bank-id på andra delar är ju mindre kul. Enda andra jag vet som det fungerar på är ju en PC med kortläsare (fick en sådan från banken, som kopplas till USB), använt den nån gång, men tar längre tid att ta fram den + betalkortet vs smartphonen.

Permalänk

Det är ju lite som att man vill ha gratis design och här fick man det i stort, slapp designstegen. Vet inte hur dom jobbar inom mobilmarkanden men det kan ju vara ett par personer inblandade. Någon som ritar upp sketcher, någon annan som gör 3D-bilder/ritningar, Nån som bygger fysiks modell. Nån tekniker som vill peta in saker och ändra 0.3 millimeter för nån knapp eller batteri. Sen kör man samma varv igen tills alla är nöjda. Sen gör man nog en fungerande prototyp innan man gör alla ritningar till alla formdelar.

Kanske är det smart att hoppa över några steg när man vet att det har ska vi ha? Så det blev billigare om man kan hoppa över den första omgången.

Vet inte hur dom jobbar exakt men nåt sånt kanske.

Känner mig själv lite nja till just den här modellen, Jag skulle hellre se en uppiffad Nokia 8210 vilken är en mycket finare telefon, liten och gullig, mycket smidig att ha i fickan.

Bara för att 3310 såldes i massor så är det inte den bästa telefonen

Men jag gillar iden med detta jättemycket så jag hoppas på fler tellefoner.

En killer vore.

1 Otroligt bra batteritid är ett krav. Batteriet skall vara löstagbart med enkla steg och detta ska inte slita på telefonens vattentäthet)
2 Vattentät ja! Eller minst vattenskyddad så att den tål damm och smuts och det bara är att skölja av.
3 Riktigt tålig mot stötar och fall i betong. Inget jävla glas tack!

En riktigt bra musikspelare med separat krets för detta. Givetvis en riktig analog utgång. Hyfsat bra kamera som tål att fota där det är lite mörkare.

Möjlighet att spela in samtal.

Kan man fixa detta så rekommenderar jag den till företaget

Sen är jag nog nöjd.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Mm, tänker likadant. Men så faller det på att ingen vill vara den där jäveln som hela tiden snikar på polarnas smartphones så fort man behöver googla eller något när man är hemifrån.

Haha när du uttrycker saken på *det* sättet så kan jag hålla med! Det mesta jag gör på mobilen förutom ringa/sms är nog att google/wikipedia fram information och ibland lite wordfeud. Inget avancerat. Men köper man den så har man säkert genomtänka anledningar. Den enda nackdelen på rak arm är att det verkligen inte ser ut som en 3310

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Då ska vi se... kamerans bild är Vit... blank, då jag inte orkade ta med den, så det blev inga bilder på det som hände 20 år tidigare. Eller så hann det jag skulle fotografera försvinna innan jag hann ta upp kameran, sätta på objektivet, komma ihåg locket, och sen ta en bild.

Kvalitén är skit på många mobilkameror, ingen tvekan, men de tar iaf "en bild" på det som spelade roll... och i upplösningar stora nog att kunna se dem på en datorskärm utan problem, efter lite korrigering även om 20 år.

Så jag säger fånga hellre händelsen med en halvdan kamera, än ingen bild alls. Har haft en dyr Canon i åratal... använder den aldrig. Tror ärligt tom att objektivet har hamnat på ett ställe och kameran på annat... och inget fungerar längre. Den är för klumpig mao. Men mobilen har GB efter GB med bilder, och det går att ta i RAW format nu också om man så önskar.

Då ska vi se...

Du värdesätter m a o inte dina bilder ett skit ?

Har jag rätt ?

Eller rättare sagt, du tror att alla tänker som dig.... Bara för att du köpt en dyr Canon som i åratal legat i en byrålåda och samlar damm.
Betyder inte det att alla tänker som dig.

Jag tycker det är sorgligt att läsa, men jag förstår dig, du sätter ju inte prio på det som kan bli så bra, p g a av att du inte har intresset.

Jag vet många som tänker helt tvärtom, dom släpar mer än gärna med sig en hel fotorygga för att få väldigt fin kvalitet på sina bilder + att dom har mobilen

Så, klart vi är olika, men fy fan för dom där "mobilbilderna" när det väl gäller

Att inte ta med systemkameran säger mer om en själv, än om utrustningen

M v h skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Är den verkligen det? Finns ju många smartphones runt tusenlappen som har minst två dagars batteritid. Samt har andra fördelar som att du kan använda den som en smartphone med allt vad det innebär, gps, översätta menyer på resturang etc. Finns ju också modeller med dubbla sim så du kan ha ditt svenska sim (så folk i sverige kan ringa dig) och ett lokalt med bättre surf och billigare att einga med.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, man kan få en fullt duglig smartphone för under tusenlappen. Sist jag var utomlands köpte jag en Samsung S7580 för 800:-. Visst är den slö, och skärmen är knappast den bästa, men batteritiden är inga problem i standby (vid användande av tunga appar drar den dock rätt mycket), och man kan använda appar som Maps, Gmail, Facebook, WhatsApp, surfa på webben o.s.v. utan problem. Tack vare MicroSD-kortläsaren kunde jag t.o.m. ha med mig ett par filmer och talböcker för att roa mig, plus Spotify.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Den var snygg Perfekt på jobbet. Ett givet köp för mig som bara ringer och messar

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Då ska vi se...

Du värdesätter m a o inte dina bilder ett skit ?

Har jag rätt ?

Eller rättare sagt, du tror att alla tänker som dig.... Bara för att du köpt en dyr Canon som i åratal legat i en byrålåda och samlar damm.
Betyder inte det att alla tänker som dig.

Jag tycker det är sorgligt att läsa, men jag förstår dig, du sätter ju inte prio på det som kan bli så bra, p g a av att du inte har intresset.

Jag vet många som tänker helt tvärtom, dom släpar mer än gärna med sig en hel fotorygga för att få väldigt fin kvalitet på sina bilder + att dom har mobilen

Så, klart vi är olika, men fy fan för dom där "mobilbilderna" när det väl gäller

Att inte ta med systemkameran säger mer om en själv, än om utrustningen

M v h skog1s

Oj... verkar som jag trampade på en tå.

Jag värdesätter inte en bild jag önskar jag hade, nej.
Jag värdesätter dock det jag har...
Flertalet gånger har jag fångat saker med mobilen som annars aldrig skulle ha fotats.

Jag kan dessutom tillägga att jag har en vän som jobbar med fotografering, professionellt, han tom lyckats få certifikat från Google bla för att få kartlägga med "360". Och jag har en arbetskollega som håller på att lära sig att ta bilder med systemkamera, som man borde.
Båda av dem tar mer bilder med sin mobiltelefon än med dessa kameror... varför? För de spenderar inte dagarna långa med att bära med dem. Om det är planerat att ta bilder, och de vet att de ska göra det, så tar de med dem så klart. Men på normala ställen så har de bara telefonen med, och tar bilder med dem. Vi har nämligen gått en bra bit från de gamla 2-3MP kamerorna med usla sensorer till betydligt bättre saker, med möjlighet att ställa in slutarhastighet, exponeringstider, ISO och mycket mer.

Och tydligen är vi inte de enda:

Han ville väl inte missa det som skedde...?
Och det ironiska av allt... tror du att den bilden ovan fångades med mobilkamera från en i publiken, eller från en reporter med systemkamera? I rest my case.

Förstår att kvalitén blir skit... tro mig jag har sett hans bilder med systemkameran. Men om kameror duger att filma youtube kanaler med som får 100000-tals följare, och bilder där lyckas fånga ögonblicken du annars missat, så får du nog svälja ditt hat mot dem lite. För det är helt klart meningslöst att sätta en 2MP kamera i denna telefon, istället för något bättre, eller ingen. För hur tror du de bilderna kommer bli???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Med tanke på att en gammal 3310 höll ungefär 2-2½ vecka i standby (ej avslagen) så tycker jag att denna är mer än duglig, då den enligt Nokia själv ska kunna hålla en månad med standby.

Känns som att många har väldigt förskönade minnen av batteritiden på gamla 3310. Taltiden var väl inte ens 5 timmar?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Inaktiv

Haha, vad fan?

1. Ser inte ut som orginalet alls

2. Ser ut som dåligt kvalitet, robust design hade varit mer likt orginalet även om de valde att avvika med designen

3. Uppdatera Snake till 3D? Ja, det är ju precis vad target audience vill ha! Jag har alltid längtat efter 3D-snake!

-___-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Ett AAA batteri är väl 4-5cm långt, 1cm brett. ~2500-3000mAh. Varför får en mobil 2-3 gånger så litet batteri i kapacitet?

Charmen med 3310 var ju att den hade batteri i all evighet och att den var hållbarare än en tegelsten. Det sistnämnda känns inte som det är så längre

Tyckte man fick ladda dem "ganska ofta" ändå. Sedan hade jag otur och tappade min första 3310 i backen när jag cyklade en dag och då tvärdog den.

I övrigt så var det en riktgt bra telefon. Tror jag haft 3 totalt genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Vill bara ge lite input

Mobilkameror överexponerar oftast bilder.

Mobilkameror klarar i de flesta fallen inte att ta bra bilder i mörker eller i dålig belysning.

Megapixel antalet är inte så viktigt så vida du inte ska trycka upp bilder på större affischer eller liknande.

Med det sagt är det massor med fotografer som håller med dig.
Men ska man ut och vandra i fjällen skulle jag nog hellre valt en riktigt kamera. Tycker man det är klumpigt kan man skaffa sig en spegel-lös kamera.

OnT: Inte mycket Nokia över denna skapelsen. Ser inte varför man ska välja denna framför en billig android mobil?