Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Samt

Information angående din order på ”Nintendo NES Mini”

Som rapporterats i media och på sociala medier i Sverige och utomlands kan vi nu bekräfta att vi fått besked från leverantörshåll att leveranserna av Nintendo NES Mini och Nintendo Nes Classic Mini Controller kommer att upphöra.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Samt

Information angående din order på ”Nintendo NES Mini”

Som rapporterats i media och på sociala medier i Sverige och utomlands kan vi nu bekräfta att vi fått besked från leverantörshåll att leveranserna av Nintendo NES Mini och Nintendo Nes Classic Mini Controller kommer att upphöra.

Aj då. Då får jag inte ens se konsolen i verkligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Samt

Information angående din order på ”Nintendo NES Mini”

Som rapporterats i media och på sociala medier i Sverige och utomlands kan vi nu bekräfta att vi fått besked från leverantörshåll att leveranserna av Nintendo NES Mini och Nintendo Nes Classic Mini Controller kommer att upphöra.

Från vilken butik fick du mejlet ifrån?

Om det är sant så visar det att man från och med nu kan anse Nintendo som oseriöst bolag. De tillbakavisade rykten att de inte skulle sluta tillverka konsolen men nu knappt en vecka efter den tillbakavisningen så bekräftar de att de kommer att sluta tillverka.

Aldrig mer Nintendo för nypris för min del.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@hellmix: från inlägget ovan

Fick mail från CDON nu:

Information angående din order på ”Nintendo Nes Classic mini Controller”.

Som rapporterats i media och på sociala medier i Sverige och utomlands kan vi nu bekräfta att vi fått besked från leverantörshåll att leveranserna av Nintendo NES Mini och Nintendo Nes Classic Mini Controller kommer att upphöra.

Vi har inte fått någon information om varför leveranserna kommer upphöra, men det står klart att vi tyvärr inte kommer kunna leverera produkter till alla som förhandsbokat. Vi har sökt Nintendo för ytterligare information om varför de inte kommer kunna leverera konsoller och kontroller samt om det kan förväntas längre fram. Hittills har vi dock inte kunnat få några sådana besked, vilket också verkar vara genomgående för alla i rapporteringen i media.

Vi beklagar att din order inte går att leverera men vi kan inte påverka beslutet som Nintendo tagit. Din order kommer att avbokas per automatik och det kommer skickas ut bekräftelse på detta inom kort. Har du betalat med kort kommer det reserverade beloppet att tas bort.

Med vänlig hälsning CDON.com

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

@issue:

Ops missade helt från förra sidan fast det var längst ner.

Riktigt dåligt av Nintendo oavsett.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Netonnet sa att de inte fått denna information och de skulle få in 2-3 leveranser inom kort tid.

Permalänk
Permalänk
Medlem

jo men mitt mail kom idag, så antingen var CDON riktigt sena eller så har det kommit ny info igen

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

sitter i chat med CDON nu.

"tyvärr är ryktena sanna, vi har fått informationen av Nintendo"

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv

Tyckte loppet redan var kört på min order idag, då jag mejlade Inet och fick svar att jag har köplats 776 på Inet. Nu kommer nya uppgifter om att Nintendo slutar tillverka nya NES konsolen. Hur går det då med allas ordrar som inte levererats till kunderna från återförsäljarna? Detta är ju nära kaos och katastrof inom teknikprylarnas spelvärld. Detta kanske redan har hänt tidigare med Nintendo? Var det inte problem med Wii lanseringen också? Urk på burk

Permalänk
Medlem

Fick nyss (15:54) detta mailet:

Bäste Webhallenkund,

Vi har dessvärre fått besked att Nintendo har valt att avsluta den globala produktionen av NES Mini Classic, inga ytterligare exemplar kommer alltså att levereras.

Detta innebär att vi inte har möjlighet att leverera din order. Som gamers och retrospels-entusiaster kan vi inte annat än att dela er besvikelse och beklagar Nintendos beslut.

Din order kommer därför automatiskt att avbeställas. I det fall du har förbetalat din order, vänligen kontakta kundtjänst med ordernummer för återbetalning.

Med vänliga hälsningar

Webhallen

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Från vilken butik fick du mejlet ifrån?

Om det är sant så visar det att man från och med nu kan anse Nintendo som oseriöst bolag. De tillbakavisade rykten att de inte skulle sluta tillverka konsolen men nu knappt en vecka efter den tillbakavisningen så bekräftar de att de kommer att sluta tillverka.

Aldrig mer Nintendo för nypris för min del.

Kan bara instämma!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Detta är bara så absurt, vad är det som försiggår egentligen?
Varför kan vi inte läsa om detta någon annanstans än av de mail från Svenska återförsäljare?

Nu helt plötsligt så kommer det inga leveranser alls något mer?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Märkligt. Man undrar ju vad som kommer att hända om en NES mini går sönder under garantitiden. Jag gissar att man inte kommer att få en ny iaf.

Permalänk
Inaktiv

@Pnorberg: spekuleras vilt.. dom behöver kapacitet för switch... sen har det pratats om snes classic..

Budgivningarna på tradera är ju galna är nån lirare som har sålt runt 10-15st och har ett par ute nu också.. vissa är uppe på 1900-2000:-

#hype

Permalänk
Medlem

Gav upp Webhallen för några veckor sedan och lade en order hos Swedenmobile. Betalade 1650:- och det var det värt för min del. Bryr mig inte om andrahandsvärde eller så. Jag ville bara spela.

Permalänk
Medlem

Finns säljare på amazon.co.uk som har classic mini inne för ca 1000-lappen:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01IFJEWTM/ref=ord_cart_shr?_enco...

Edit: Går tydligen inte att få det skickat till Sverige av någon anledning.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Finns säljare på amazon.co.uk som har classic mini inne för ca 1000-lappen:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01IFJEWTM/ref=ord_cart_shr?_enco...

Värt att nämna dock att dom inte kan leverera till Sverige, inte för mig i alla fall. Aldrig fattat detta med vad som kan levereras vart och inte på Amazon. Men jag kunde då inte få igenom beställningen, har en enhet men var tvungen att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Värt att nämna dock att dom inte kan leverera till Sverige, inte för mig i alla fall. Aldrig fattat detta med vad som kan levereras vart och inte på Amazon. Men jag kunde då inte få igenom beställningen, har en enhet men var tvungen att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm okej, typiskt.
Amazon.co.uk är verkligen underliga med vad de kan och vad de inte kan leverera.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Hmm okej, typiskt.
Amazon.co.uk är verkligen underliga med vad de kan och vad de inte kan leverera.

Jag fattar inte heller hur det hela fungerar, tidningar kan jag beställa...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Detta är nog bland det mest idiotiska jag hört på länge. Borde det inte vara självklart att man fortsätter sälja något som säljer över förväntan, kanske till och med ökar produktionstakten?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Värt att nämna dock att dom inte kan leverera till Sverige, inte för mig i alla fall. Aldrig fattat detta med vad som kan levereras vart och inte på Amazon. Men jag kunde då inte få igenom beställningen, har en enhet men var tvungen att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Testat jag också, och klagade vid checkout att de inte kunde leverera till min adress.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Detta är nog bland det mest idiotiska jag hört på länge. Borde det inte vara självklart att man fortsätter sälja något som säljer över förväntan, kanske till och med ökar produktionstakten?!?

Dessutom så besviken att de inte kan leverera till oss som beställt och betalt redan i somras.

Dumt att de lägger ner produktionen när de äntligen har en genuint eftertraktad produkt, men hänsynslöst och totalt kundförakt att de gör så innan de uppfyllt alla förhansbeställningarna sedan ett halvår tillbaka. 😡

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag inte scannat av så många ställen men dessa återkommande påståenden om nedlagd tillverkning kommer från vårt land. Jag läser det som att nuvarande leverantören möjligen inte kommer fortsätta leverera, vilket inte säger att produkten slutar tillverkas utan bara att handeln får använda andra distributörer.

Permalänk
Inaktiv

Bokade min den 15 november från Elgiganten och fick den runt Lucia. Måste haft extrem tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon107085:

@Pnorberg: spekuleras vilt.. dom behöver kapacitet för switch... sen har det pratats om snes classic..

Dock gick ju t.ex. Nintendo Europa ut för mindre än en vecka sedan och hävdade att de visst skulle fortsätta leverera men att visa delar kunde ta tid att tillverka.

Så länge inte Nintendo eller i alla fall Bergsala säger något officiellt så känns det mer som ett rykte som någon strtad för att trissa upp priserna och CDON/Webhallen går på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu har jag inte scannat av så många ställen men dessa återkommande påståenden om nedlagd tillverkning kommer från vårt land. Jag läser det som att nuvarande leverantören möjligen inte kommer fortsätta leverera, vilket inte säger att produkten slutar tillverkas utan bara att handeln får använda andra distributörer.

Är det månne den nordiska distributören Bergsala som är tetiga?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Bokade min den 15 november från Elgiganten och fick den runt Lucia. Måste haft extrem tur.

Verkligen!

Ångrar stort så här i efterhand att jag inte redan i november bokade på en massa olika ställen!

Trodde då att det var lugnt då jag ändå hade förskottsbetalt och fått bokat en i slutet på sommaren hos en seriös kedja som Dustin.

Kunde dock aldrig föreställa mig att Nintendo skulle vara så här uruselt dåliga och problematiska med sin tillverkning och leveranser.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Denna är åter aktuell, till den som vill pröjsa : ]
1827,82 kr ; Spelbutiken.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Är det månne den nordiska distributören Bergsala som är tetiga?

Antingen det, men finns ingen anledning till detta, eller så är det svenska handeln som är konstig igen.

Hade produktionen verkligen stoppats så hade vi inte hört det först från Sverige utan från utlandet. Förmodligen ända från asien, där de trots allt tillverkas.