Billiga windows nycklar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antepannte:

Jag använde mig inte av någon "how-to"-pirat-uppgradering utan gjorde allt genom Windows enligt instruktionerna.

Det var inte min poäng, skrev bara att vad som funkar till det. Länkade artikeln för att jag tyckte det var lämpligt att nämna att MS (enligt artikeln) inte bryr sig om din nyckel är såld legit eller inte, eller om den är piratad, så länge du uppgraderar till win10. Antagligen för att de tjänar bra med deg på dig genom win10 hur som..

Edit: Rekommenderar inte den approachen. Om man överväger det fråga först MS om det ännu gäller..
Edit2: Jag som läste lite fort och antog att artikelns rubrik inte var vilseledande.

Permalänk
Avstängd

Jag har köpt ett antal billiga nycklar från Ebay, alla har fungerat och varit igång sen en bra tid utan problem, Windows 10 Pro.

Jag vägrar ge ~1000:- för ett operativsystem som är låst till ett moderkort, och så dålig kundservice som Microsoft erbjuder..samt, all privat data de tar utan din tillåtelse..och bloatware..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

@Fisken1986: Exakt samma här. typ 70-80kr kostar dem, fullt fungerande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fisken1986:

Jag har köpt ett antal billiga nycklar från Ebay, alla har fungerat och varit igång sen en bra tid utan problem, Windows 10 Pro.

Jag vägrar ge ~1000:- för ett operativsystem som är låst till ett moderkort, och så dålig kundservice som Microsoft erbjuder..samt, all privat data de tar utan din tillåtelse..och bloatware..

Då förstår jag uppriktigt inte varför du inte kör Linux om Windows är så dåligt... och Linux är ju dessutom helt gratis! Varför understödja brottslig verksamhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sky90:

"racerNorge"

Reggade konto för några minuter sedan. Inge fuffens där inte. . .

Kanske inte var medlem tidigare och ville hjälpa TS? G2play är f.ö en välkänd sida.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Har ett motsatt problem..har en win nyckel som medföljde min lenovo x230. bytte disk i den och behöver göra en ren installation av OS.
Problemet är dock att jag inte kan tanka ner iso-filen från microsoft på att de bara godkänner retailnycklar och inte märkesinstallerade nycklar.
Någon på detta forum som har tillgång till en legitim win 7 pro iso som jag skulle kunna regga med min nyckel?

Skrivet av AkUs:

Har du kollat på Lenovos support sida. Går jag in med en X250 eller X260 på jobbet så får man valet att kunna ladda ner orginal ISO...

AkUs förslag kan eventuellt fungera beroende på inköpsdatum. På Lenovos Recovery Digital Download Services kan du registrera din dator och inom 30 dagar ladda ner Windows 10 under förutsättningen att din dator levererades med Windows 7 under en tidpunkt samma modell även kunde köpas med Windows 10.

Annars återstår att köpa media från Lenovo (billigare?) eller ny Windows 10 (dyrare?). Windows 7 kan inte längre laddas ner från MS eller köpas samt att, som redan nämnts i tråden, OEM/FPP-nycklar fungerar inte med OEM-SLP nycklar så du behöver en ISO för din (specifika?) dator.
Köper du media från Lenovo med Windows 7 går det fortfarande att uppgradera till Windows 10 gratis här: https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrad...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse:

Datorn har ett antal år på nacken så det blir nog svårt. Jag har löst det på annat sätt istället, drog in ubuntu
Tack ändå för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Då förstår jag uppriktigt inte varför du inte kör Linux om Windows är så dåligt... och Linux är ju dessutom helt gratis! Varför understödja brottslig verksamhet?

Jag har försökt med Linux..inte min smak.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047