Valve: "Fler Steam VR-headset på ingång"

Permalänk
Melding Plague

Valve: "Fler Steam VR-headset på ingång"

Under en frågestund på Reddit framgår att flera aktörer arbetar på alternativa VR-headset för Valves plattform Steam VR, något som kan komma att sänka tröskeln för virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan väl finnas hur många som helst bara de följer EN standard.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Är det nere i 5000 så börjar jag bli sugen på att lägga pengar på det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Nice! But what about the Steam Controller?? Någon ny revision på gång..?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Förlåt för offtopic, men vad hände med nyheten om Microsoft verktyg för att ta bort bloatware?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Förlåt för offtopic, men vad hände med nyheten om Microsoft verktyg för att ta bort bloatware?

En nyhet om nyheten som inte behagade att vara nyhet. Bara mera skit från M$orka

Citat:

något som kan komma att sänka tröskeln för virtuell verklighet.

Jaha och? Har vi inte segment på all hårdvara?
Vill man ha nåt men plånboken är tom så är det väl bra om det finns alternativ som dessutom pressar priserna mot andra etablerade.
Är ju inte så att VR har nån standard direkt utan alla kör med lite egna koncept.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pellen:

Förlåt för offtopic, men vad hände med nyheten om Microsoft verktyg för att ta bort bloatware?

Den nyheten togs bort då det uppmärksammades att den baserades på gammal information. Liten miss från mig som skrev nyheten.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nice! But what about the Steam Controller?? Någon ny revision på gång..?

Det snackades ju något om det på förra GDC. Vad jag vet har dom sagt att det jobbas på en ny revision, men Vavle är ju Vavle. Saker tar sin tid. Dock ska det tydligen inte handla om nån större förändring, inga nya funktioner om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem

Very nice!

Nu är det bara att invänta en VR hjälm där man kan sitta still i en stol.
Att vifta runt i ett helt rum är coolt och allt, men man blir nog ganska less efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Det snackades ju något om det på förra GDC. Vad jag vet har dom sagt att det jobbas på en ny revision, men Vavle är ju Vavle. Saker tar sin tid. Dock ska det tydligen inte handla om nån större förändring, inga nya funktioner om jag förstått det rätt.

Yes har också läst det men det var ett tag sen, sedan dess har det varit tyst. Nåja, fick min Steam Controller för ett par veckor sedan som man inte har hunnit att testa än men ska bli intressant att se vad som blir nytt på den kommande (om den nu kommer)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Very nice!

Nu är det bara att invänta en VR hjälm där man kan sitta still i en stol.
Att vifta runt i ett helt rum är coolt och allt, men man blir nog ganska less efter ett tag.

Går hur bra som helst att sitta i en stol att spela med Vive och alla andra headset på marknaden.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Skaffade en Vive för ett par dagar sedan, har haft PSVR sedan tidigare. Tycker Viven är fantastiskt! Har inte provat så många spel/demos, mest suttit med Unity och lekt med SteamVR SDK'n. Skit kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Förlåt för offtopic, men vad hände med nyheten om Microsoft verktyg för att ta bort bloatware?

Varför inte använda den inbyggda funktionen på forumet för att fråga?

Permalänk
Medlem

@Naxos: Rekommenderar VRTK plug-in! En tool kit med massa VR specifika scripts https://www.youtube.com/watch?v=vH5zHo6qI84

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Varför inte använda den inbyggda funktionen på forumet för att fråga?

https://i.imgsafe.org/84c46aea85.jpg

Nu är du ju lika offtopic som jag var, skicka PM istället

Ontopic: Jag hoppas detta med fler aktörer kan få lite fart på prisnedgången på VR...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@affero Tackar för tipset!

Permalänk
Medlem

Hoppas priserna går ner på VR snart, vill gärna ha en men kommer nog aldrig lägga mer än 5000kr på ett par elektroniska brillor. Tycker PSVR kostar lagom men synd att det inte fungerar för dator.