"Laptop" av en Raspberry pi, fråga om laddning

Permalänk
Skrivmaskin

"Laptop" av en Raspberry pi, fråga om laddning

Hej! Jag har beställt hem grejer från ebay för att göra en laptop (eller snarare surfplatta) med en 12V 7" skärm och en Raspberry pi 3 i. Den ska även gå att köra utan nätadapter och därför har jag köpt två batterier, Panasonic 18650 Li-ion. Dessa tänkte jag sätta i parallell och sedan boosta till 5 respektive 12V. Laddaren jag har är 5V 2A och borde räcka helt okej för att driva de båda sakerna. Dessvärre är laddkretsen jag beställde slut i lager. Det var en krets som satte spänningen till max 4.2V (från 5) och 2A. När nu dessa var slut, och jag hittills inte funnit en bra ersättare, har jag börjat snegla på en krets med identiska specs fast med en A output istället för 2 (som jag kan fixa från en kompis), som med den nämnda. 1A*4.2V räcker inte att ladda dator+skärm lika snabbt som komponenterna drar ut från batterierna och därför tänkte jag över hur det skulle bli om man splittade strömmen från laddaren till två 1A laddkretsar. Skulle det fungera? (Jag är inte allt för hemma på elläran för tillfället). Laddaren har output till microusb, jag har en female microusb till laddkretsen och min förhoppning är att jag kan löda 2+ till + på vardera laddkrets och 2- likaså.

/Arvid