Saknar filrättigheter för CS.

Permalänk
SpelClockers

Saknar filrättigheter för CS.

Hej på er...

Jag skulle installera om CS, men nu när jag ska installera det igen så får jag upp ett meddelande att jag saknar filrättigheter.. Varför blir det så? Jag har kunnat installera det utan problem förut.. Men nu, så vill det inte funka..

Såhär ser det ut när jag ska försöka installera det.. Då kommer detta upp:

Och när jag försöker komma in på den mappen som står där, så får jag upp detta:

Hjälp, kära SweC medlemmar... Hjälp en kvinna i nöd, jag vill kunna spela CS! =/

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Har du provat att starta steam som administratör och sen installera?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Naga:

Har du provat att starta steam som administratör och sen installera?

Nej, det har jag inte testat... får prova det!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Naga:

Har du provat att starta steam som administratör och sen installera?

Provade det, fick samma meddelande..

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers

nu funkar det!! tog en annan hårddisk och installerade det i!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Windows 10?

Windows 10 sätter idiotiska behörigheter på vissa mappar så man måste ändra det för att installera i de mapparna(som bland annat Steam använder som standard)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Ohjay:

Windows 10?

Windows 10 sätter idiotiska behörigheter på vissa mappar så man måste ändra det för att installera i de mapparna(som bland annat Steam använder som standard)

ah W10..

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk

Saknar filrättigheter

Skrivet av Ohjay:

Windows 10?

Windows 10 sätter idiotiska behörigheter på vissa mappar så man måste ändra det för att installera i de mapparna(som bland annat Steam använder som standard)

Hej,

Jag har exakt detta problem och vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har gjort så att Steam är administratör men kan fortfarande inget göra. Måste jag installera om spelet och det på en annan hårddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Der Kaiserreich:

Hej,

Jag har exakt detta problem och vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har gjort så att Steam är administratör men kan fortfarande inget göra. Måste jag installera om spelet och det på en annan hårddisk?

Ändra behörigheten på mappen / disken.
Högerklicka -> Egenskaper, fliken Säkerhet, ändra.. Å fixa så att rätt behörigheter har rätt rättigheter.
Finns säkert mer ingående guider på nätet för detta är ett vanligt problem.

Permalänk
Skrivet av Ohjay:

Ändra behörigheten på mappen / disken.
Högerklicka -> Egenskaper, fliken Säkerhet, ändra.. Å fixa så att rätt behörigheter har rätt rättigheter.
Finns säkert mer ingående guider på nätet för detta är ett vanligt problem.

Tack. Jag hade satt Steam som jag sa förut som administratör men det gav bara problem. Jag startade om datorn och alla problem var borta men tack för tipset iaf!