Utslängd från kommentarsskrivandet när kommentaren man svarar på raderas under tiden

Permalänk
Entusiast

Utslängd från kommentarsskrivandet när kommentaren man svarar på raderas under tiden

Jag satt nyss och svarade på två inlägg i min tema-tråd. När jag tryckte på Förhandsgranska kom jag till en sida med ett meddelande om att jag inte hade behörighet till att se sidan. När jag sedan gick tillbaka till tråden var ett av de citerade inläggen borta.

Jag antar att borttagningen av inlägget är anledningen till att jag inte kunde förhandsgranska. Problemet är att jag blev av med allt jag hade skrivit som svar på det andra citerade inlägget. Inte hela världen i detta fallet, men hade det varit ett rejälare inlägg så hade det varit väldigt störigt.

PS: jag började med att använda mallen för buggrapporter, men stora delar av inlägget blev extremt redundanta.

Permalänk
Legendarisk

@Blargmode: Precis som du säger så kan det här inträffa om ett inlägg raderas under tiden som man besvarar det, eller för multicitat om det inlägg man svarar via döljs, och i det här fallet verkar författaren själv ha ändrat sig eller hittat en lösning medans du skrev. Håller med om att det vore bra om texten inte försvann eller ett multicitat ändå kunde genomföras, får ha det i åtanke framåt. Tack!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
99:e percentilen

@Blargmode @Biberu @Klorixx

Gammal tråd, men har numera ett förslag till lösning på detta problem som jag kallar Spara utkast automatiskt. Den är ganska rudimentär eftersom det är ett hyfsat klurigt problem att lösa riktigt bra client-side, men den har räddat mig några gånger.

Jag är rätt säker på att funktionen hade gjort sitt jobb i just det fall som tas upp här, då den endast raderar ett sparat utkast om den hittar ett faktiskt inlägg som man precis postat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers