Nintendo Switch-tillbehör läcker ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch-tillbehör läcker ut på webben

Nya bilder på tillbehör till kommande Nintendo Switch har dykt upp på nätet. Dessa visar bland annat alternativa kontrollmetoder och hållare för konsolens kassetter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Handkontrollen såg inget vidare ut, hoppas det är fake.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det kan inte stämma, Nintendo har ju patent på den vettiga formen av D-Pad, varför skulle dom byta ut det mot den värdelösa disk-versionen som t.ex. Xbox 360-kontrollen har? Hela anledningen till att Microsoft valde den var ju för att dom inte fick använda den bra versionen p.g.a. Nintendos patent (i övrigt tycker jag 360-kontrollen är mycket bra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det kan inte stämma, Nintendo har ju patent på den vettiga formen av D-Pad, varför skulle dom byta ut det mot den värdelösa disk-versionen som t.ex. Xbox 360-kontrollen har? Hela anledningen till att Microsoft valde den var ju för att dom inte fick använda den bra versionen p.g.a. Nintendos patent (i övrigt tycker jag 360-kontrollen är mycket bra).

Prova den först den kan ju vara bra.
Det jag funderar över är om de snålat igen och skitit i analoga avtryckare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ozzed:

Handkontrollen såg inget vidare ut, hoppas det är fake.

Tänk på att detta är tillbehör från tillverkaren Hori!
Tycker detta ska tilläggas i nyheten också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Prova den först den kan ju vara bra.
Det jag funderar över är om de snålat igen och skitit i analoga avtryckare.

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrigt gillat analoga avtryckare. Men hade det funnits på N64 så hade nog inte lika många analoga spakar gått sönder. Man hade nog lärt sig och polarna att inte trycka så hårt.

On:
Som ovan nämt så tycker jag storkorset ser lite väl konstigt ut. Men samtidigt tycker jag att skygningen på hella bilden skriker förrenderat även om kanterna ser utklippta ut.
Känns även lite konstigt då gamepadden som kom till Wii U fick bra kritik. (jag har inte testat själv)

Edit:
Om det är från Hori! och inte N så kan det förklara vissa beslut.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Tänk på att detta är tillbehör från tillverkaren Hori!
Tycker detta ska tilläggas i nyheten också

Skickades från m.sweclockers.com

Har tydliggjort detta i nyheten. Tack för att du uppmärksammade det

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Epic:

Har tydliggjort detta i nyheten. Tack för att du uppmärksammade det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Prova den först den kan ju vara bra.
Det jag funderar över är om de snålat igen och skitit i analoga avtryckare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har provat tillräckligt med Dpad-diskar för att veta hur dom känns, thank you very much. Tänker inte bränna pengar på något jag uppenbarligen inte kommer gilla.

Permalänk
Medlem

Känns lite B att en tredjepart hanterar den traditionella handkontrollen. Då vet man inte ens om den kommer dyka upp öht i svenska butiker heller. Hoppas Nintendo gör en egen också.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Teddis:

Känns lite B att en tredjepart hanterar den traditionella handkontrollen. Då vet man inte ens om den kommer dyka upp öht i svenska butiker heller. Hoppas Nintendo gör en egen också.

Nintendo kommer släppa en tradionell handkontroll Den som Hori gör och den som är med I Switch videon är inte samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Jag har provat tillräckligt med Dpad-diskar för att veta hur dom känns, thank you very much. Tänker inte bränna pengar på något jag uppenbarligen inte kommer gilla.

Du vet ju inget om konstruktionen förutom det du kan se på ett foto. Men spelar ingen rolö för mig om du köper en eller ej, tycker bara att man ska försöka testa innan man vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Har aldrigt gillat analoga avtryckare. Men hade det funnits på N64 så hade nog inte lika många analoga spakar gått sönder. Man hade nog lärt sig och polarna att inte trycka så hårt.

Edit:
Om det är från Hori! och inte N så kan det förklara vissa beslut.

Bilspel blir mycket bättre för min del, gillar inte att gasa bromsa med analog spak.
Men vi får se på fredag
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du vet ju inget om konstruktionen förutom det du kan se på ett foto. Men spelar ingen rolö för mig om du köper en eller ej, tycker bara att man ska försöka testa innan man vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart kan man aldrig säga något med 100% säkerhet, men bilden säger en hel del om hur den högst sannolikt kommer att kännas och fungera. Sen är det också osannolikt att vi kommer få prova på dessa utan att själva köpa dom då det inte är kontrollen som följer med konsolen, utan ett valfritt tillbehör (Nintendo följer sitt mönster och jag har aldrig sett t.ex. någon av de officiella Wii eller Wii U-gamepad:sen för test i butik).

http://i.imgur.com/QzTOJ2G.png

Gjorde denna bilden för att beskriva varför vi med mycket hög sannolikhet har att göra med en helt vanlig värdelös DPad-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Det kan inte stämma, Nintendo har ju patent på den vettiga formen av D-Pad, varför skulle dom byta ut det mot den värdelösa disk-versionen som t.ex. Xbox 360-kontrollen har? Hela anledningen till att Microsoft valde den var ju för att dom inte fick använda den bra versionen p.g.a. Nintendos patent (i övrigt tycker jag 360-kontrollen är mycket bra).

Nintendos patent på den klassiska D-pad designen har gått ut, varför Xbox One kontroller kan ha en vanlig D-pad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Nintendos patent på den klassiska D-pad designen har gått ut, varför Xbox One kontroller kan ha en vanlig D-pad.

Jo, men det förhindrar väl inte dom själva från att fortfarande använda den?

Permalänk
Medlem

Äsch hade hoppats på något liknande som till Wii: www.wired.com

Seriöst: Ser fram mot test av Switch + tillbehör, hoppas det blir en hit, konkurens är alltid bra.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ser ut som om man ska kunna byta ut styrkorset, annars hade det inte varit så stort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Jo, men det förhindrar väl inte dom själva från att fortfarande använda den?

Det gör de oxå.

Bilderna visar ju Horis variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom det är konstaterat att vara en tredjepartsprodukt så säger detta noll och inget hur originaltillbehören för Switch kommer att se ut.

Är själv ganska övertygad om att Nintendo kommer att köra med sitt klassiska styrkors.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Eftersom det är konstaterat att vara en tredjepartsprodukt så säger detta noll och inget hur originaltillbehören för Switch kommer att se ut.

Är själv ganska övertygad om att Nintendo kommer att köra med sitt klassiska styrkors.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alltså, Nintendos kontroller till Switch är redan visade sen flera månader tillbaka så jag hajar inte vad alla yrar om här?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ipac:

Ja alltså, Nintendos kontroller till Switch är redan visade sen flera månader tillbaka så jag hajar inte vad alla yrar om här?

Alla kanske inte är lika pålästa som oss inbitna Nintendo fans

Här är Officiela Nintendo "Pro" kontrollern:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Alla kanske inte är lika pålästa som oss inbitna Nintendo fans

Här är Officiela Nintendo "Pro" kontrollern:
https://cdn3.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/7313591/Screen_Shot_2016-10-20_at_11.24.20_AM.0.png

Inte alla men de som hänger upp sig på vilket styrkors deras kontroller har borde det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Jo, men det förhindrar väl inte dom själva från att fortfarande använda den?

Såklart inte men du påstod att Nintendo har patent på klassisk D-pad vilket dom inte längre har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det gör de oxå.

Bilderna visar ju Horis variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag trodde denna var Horis variant: https://pbs.twimg.com/media/C11xQXNXAAEota9.jpg
Den har ju en till knapp i mitten och mindre logotyp, den i Sweclockers nyhet såg ju dessutom officiell ut (stod inte Hori någonstans på den). Men såg bilden som tyvar1 postade, den kontrollen såg ju betydligt bättre ut isåfall.

Skrivet av pålis:

Såklart inte men du påstod att Nintendo har patent på klassisk D-pad vilket dom inte längre har.

Nja, jag använde det som exempel för varför Microsoft valde en DPad-disk för 360:n - de gjorde de även för första Xboxen (och då hade Nintendo fortfarande patentet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

... Nintendo har ju patent på den vettiga formen av D-Pad ...

Skrivet av s0sdaf:

Nja, jag använde det som exempel för varför Microsoft valde en DPad-disk för 360:n - de gjorde de även för första Xboxen (och då hade Nintendo fortfarande patentet).

Ok, isf skrev du fel tempus vilket gör det lätt att missuppfatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja alltså, Nintendos kontroller till Switch är redan visade sen flera månader tillbaka så jag hajar inte vad alla yrar om här?

Jo, jag tror att den bilden på originalkontrollen tom postats som nyhet här på SweC för ett bra tag sedan (känner igen den som postas här längre ner i tråden).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/