Introt på Sweclocker youtube clip extremt högt?

Permalänk

Introt på Sweclocker youtube clip extremt högt?

Jag kan inte ha varit den enda som har märkt att ljudet på nästan all intron som sweclocker laddar upp är 4 gånger högre i ljud volumen. Så vit jag vet så har det alltid vara detta, men jag har aldrig sätt någon klaga, eller att sweclockers försöker att fixat.

Någon som vet om de kommer någonsin att fixat?

Permalänk

Ingen som har någon åsikt om de extremt hög ljuda intron?

Eller är det ingen här som kollar på dem eller bryr sig att bli halv döv?

Permalänk
Medlem

Jag håller med om at det är onödigt högt. Man blir van vid att muta ljudet innan man startar.
Sweclockers är långt ifrån de enda som är skyldiga till detta.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad till feedback*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Brukar sänka volymen i början av klippen.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Däremot har jag noterat att man får dra upp ljudet 4 gånger när Thomas kör sina skräm reviews.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ingen som har någon åsikt om de extremt hög ljuda intron?

Eller är det ingen här som kollar på dem eller bryr sig att bli halv döv?

Brukar kolla på klippen här på siten visserligen, men ja...Det är rätt högt i början, håller med.

Dels deras egna intro som du tar upp, men även reklamen från ESET innan som alltid är absolut först, startar med ett högt *PING*. Extremt irriterande om man glömmer det och har "normal" volym... Ringer i hela huvudet liksom. Vet inte om det är så nu också men deras reklam var iaf så länge.

Får hoppas denna tråd fixar det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Frejoh466:

Jag kan inte ha varit den enda som har märkt att ljudet på nästan all intron som sweclocker laddar upp är 4 gånger högre i ljud volumen. Så vit jag vet så har det alltid vara detta, men jag har aldrig sätt någon klaga, eller att sweclockers försöker att fixat.

Någon som vet om de kommer någonsin att fixat?
http://i.imgur.com/g5f05uN.jpg

Är det de redaktionella klippen som syftas på eller de vi laddar upp till "julkalendern" på extrakanalen? De förstnämnda har introt nedreglerat vid klippningen sedan en tid tillbaka, medan de sistnämnda är svåra att göra något med eftersom de klipps direkt på våra mobiltelefoner med "framtidens" videoredigeringsmjukvara.

EDIT: Hittade ett sätt att lösa julkalenderklippen, bör vara normal nivå på de som laddas upp från och med nu.