HWMonitor visar varje cores aktuella MHz men vill inte Alt-Tabba, vill logga fin kurva. Program?

Permalänk

HWMonitor visar varje cores aktuella MHz men vill inte Alt-Tabba, vill logga fin kurva. Program?

Alltså ungefär som grafen i Task Manager > Performance > CPU usage - fast för Core frequency. Inte core temp, inte core voltage, utan core-frekvens.

Har gratisversionen och Pro-versionen ska kunna "logga data och konvertera till bitmap-filer". Finns det inget annat så får jag väl ta det då. Men jag menar som grafikkortstweakprogram visar GPU-frekvensen de senaste minuterna. Bara att köra nåt tungt, avsluta, och så ser man om datorn jobbat på angiven frekvens.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Testa OpenHardWareMonitor, du får hela loggen som en FET csv fil som du kan knöka som du vill med i XL

// LZ

Permalänk

HWMonitor visar min och max core frekvens och temps, och det duger till att se om den throttlar om man startar det innan benchmarket/spelet.

Orkar definitivt inte hålla på med kalkylblad.

Argus monitor och AIDA64 ska ha och nåntingnånting64 för RivaTuner ska också men kraschar tydligen ibland.

Nöjd för tillfället iaf. Tackar

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Använder fortfarande HWMonitor och det avslöjar när CPU blir strypt, i alla fall. (Man kan resetta precis innan man kör nåt tungt test.) Visar även en massa andra sensorer som CPU och GPU temp och MHz. Verkar pålitligt. Rekommenderas om man inte behöver kurvor!

Argus verkar vara lite gammal mjukvara så jag vet inte om jag vill köpa det. Inte kollat AIDA64 än.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Entusiast

Jag gillar HWinfo, den loggar till .CSV filer som man kan öppna i excel. https://www.hwinfo.com/

Permalänk
Skrivet av Calathea:

Jag gillar HWinfo, den loggar till .CSV filer som man kan öppna i excel. https://www.hwinfo.com/

Yes, laddade hem den, inte säker på om jag behöver den. Ligger på 97:e percentilen för mätvärden för min CPU och grafikkort, samt strax utanför topp 100 av alla som rapporterat FireStrikeresultat! (Som alla har bättre CPU än jag.) Så jag är nöjd som bara den

Men antagligen kommer jag köra ut lite värden ändå bara för att kolla så CPU sköter sig när jag spelar. Allt tyder på det. Men jag är nyfiken

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.