Blir tokig, datorn ska väl inte bete sig såhär?

Permalänk

Blir tokig, datorn ska väl inte bete sig såhär?

Tjena, jag har fruktansvärda FPS drops i csgo.. Vilket är jävligt märkligt när jag kan lira Overwatch utan några som helst bekymmer.

Jag har testat "alla" olika settings i launch options, installerat om cs, uppdaterat drivrutiner till grafikkortet. Testat alla möjliga fps drop fixes på youtube/google..

Har även kollat så att datorn inte överhettas, och även där ser allt normalt ut :/

Har testat fps_max 0 samt fps_max 999 osv.

Dator specs:
Processor: AMD FX(tm)-8120 Eight-core processor 4.00Ghz
Ram: 16 GB
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 660
Har en 120hz skärm om det spelar någon roll..

Somsagt så funkar overwatch hur bra som helst, men csgo vägrar fungera ?

Länk till canyourunit där jag valde Csgo
http://www.ladda-upp.se/bilder/besynxasiflzto/

Har testat formatera datorn helt, vilket inte gav annorlunda resultat alls.. Så står lite strandad nu och har ingen aning om vad jag kan göra?

Snälla hjälp
Hoppas jag la mig i rätt ämne.

MVH
bjuv

Permalänk
Medlem

Fick också galna fps drops i cs:go för ett tag sedan, vet inte om det har att göra med nvidias senaste drivers

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk

@Lundan89: löste du det? och hur isåfall ?

Permalänk
Medlem

@bjuvenhed:

Nej, provade med alla möjliga inställningar och klockade kortet ordentligt men blev inte bättre för det. Har flera kompisar som fått samma problem. Får hoppas det kommer en lösning i nån uppdatering

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk
Skrivet av Lundan89:

@bjuvenhed:

Nej, provade med alla möjliga inställningar och klockade kortet ordentligt men blev inte bättre för det. Har flera kompisar som fått samma problem. Får hoppas det kommer en lösning i nån uppdatering

Okej :/ tror du det kan fixas om jag slänger i detta grafikkortet istället ?
https://www.dustinhome.se/product/5010889536/windforce-oc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bjuvenhed: Tror problemet är mjukvarumässigt. Men prova ett annat kort om du känner för det, kan fungera.
En vän har fps drops med sitt 970, enbart i cs:go

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk
Medlem

Har du geforce experience installerat så prova göra en clean install av drivarna utan att installera experience. Oftast beror det på Nvidia shadowplay. Men jag fick märkbart sämre prestanda med geforce experience jämfört med utan i CS:GO.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Skrivet av Lundan89:

@bjuvenhed: Tror problemet är mjukvarumässigt. Men prova ett annat kort om du känner för det, kan fungera.
En vän har fps drops med sitt 970, enbart i cs:go

Ja kan vara så.. känns väldigt konstigt om dett skulle vara hårdvara då datorn är mer än bra nog för csgo blir så jävla less

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hockexx:

Har du geforce experience installerat så prova göra en clean install av drivarna utan att installera experience. Oftast beror det på Nvidia shadowplay. Men jag fick märkbart sämre prestanda med geforce experience jämfört med utan i CS:GO.

Okej. Så ta bort alla drivrutiner och experience sen dra ner drivrutinerna manuellt och installera? Ska absolut testas

Skickades från m.sweclockers.com