Annonsblockering PÅSLAGEN för SweClockers tills ni plockat bort reklamen i era videor

Permalänk

Annonsblockering PÅSLAGEN för SweClockers tills ni plockat bort reklamen i era videor

Jag har inget emot annonser på er sajt, men tills dess ni plockat bort annonserna i era videor så behåller jag min blocker påslagen.

Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp.
Animerade annonser är även det ett stort irritationsmoment som kan få mig att slå på blockern igen.

Jag kan stå ut med att ni gödslar med statiska annonser på sidorna och ibland inskjutna i texter.

Permalänk

Jag kan tycka dom 10-20sek reklam som är i början av ett klipp är helt ok då det är delvis det som betalar Swec. Vi ska nog vara glada att det inte förkommer mer reklam än vad det redan gör i filmerna. (Tänk om det skulle bli som i TV4, usch.)

Alla har naturligtvis rätt till sin åsikt, och här är min

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Sweclockers är den enda sidan jag helt har stängt av AdBlock för då dem producerar bra videos samt artiklar. Förstår mig inte på såna som ska ha allt gratis trots att man uppskattar tjänsterna.

Testa gå in på Nordichardware utan AdBlock så kommer du nog snabbt tillbaka hit.

Permalänk
Medlem

Visst är det irriterande med annonser, men vad jag vet är det bara annonser ifrån ESET som är 5 sekunder långa.
Så det kanske är värt att se på en 5 sekunder lång annons så de kan täcka kosterna för hemsidan och löner?

Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker

Permalänk
Medlem

Hela 5 sekunder, hjälp! /s
Jag har istället problemet att vanlig reklam på sidan inte syns fastän jag har blockeringen av.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det är rätt självklart att stå ut med lite reklam för att SweC ska kunna finnas. Varken hårdvara eller dom som arbetare med / på siten är gratis

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vanlighalsning:

Jag har inget emot annonser på er sajt, men tills dess ni plockat bort annonserna i era videor så behåller jag min blocker påslagen.

Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp.
Animerade annonser är även det ett stort irritationsmoment som kan få mig att slå på blockern igen.

Jag kan stå ut med att ni gödslar med statiska annonser på sidorna och ibland inskjutna i texter.

Du får det att låta som att de gör det för att de tycker det är roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Jag har inget emot annonser på er sajt, men tills dess ni plockat bort annonserna i era videor så behåller jag min blocker påslagen.

Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp.
Animerade annonser är även det ett stort irritationsmoment som kan få mig att slå på blockern igen.

Jag kan stå ut med att ni gödslar med statiska annonser på sidorna och ibland inskjutna i texter.

men snälla, den enda reklam jag har sett bland dom 50-tal videos jag sett är ESET på hela 5 (FEM!) sekunder.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Jag har inget emot annonser på er sajt, men tills dess ni plockat bort annonserna i era videor så behåller jag min blocker påslagen.

Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp.
Animerade annonser är även det ett stort irritationsmoment som kan få mig att slå på blockern igen.

Jag kan stå ut med att ni gödslar med statiska annonser på sidorna och ibland inskjutna i texter.

Själv hoppas jag det kommer en betalvariant så jag slipper all reklam. Win/Win.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Sweclockers är en av få siter där jag accepterar reklam då siten ger mig mycket i värde tillbaka.
Lite reklam före en video kan jag ta men inte att det börjar avbrytas mitt i t.ex.

Det finns nog en gräns för hur mycket reklam folk accepterar generellt. För egen del slutade jag t.ex. titta på tv endast pg.a. reklamen. Är något gratis kan jag acceptera reklam till större utsträckning men betalar man tv-avgift plus kostnad från leverantören/kanaler så är det inte acceptabelt med den nivån av reklam det blivit.

På nätet kan man iaf blockera det mesta så där klarar man sig rätt bra. Betalar man dessutom för en tjänst brukar den bli reklamfri.

Blev lite offtopic menmen.

Permalänk
Medlem

Haha du skriver som om du vore en terrorist med gisslan, gillar även att du inleder med att du inte har något emot annonser på sidan.

Permalänk
Medlem

Ang annonseringen så tycker jag att sweclockers är den sida som faktiskt lyfts upp av bra annonsering. All annonsering är anpassad till sidans målgrupp, allt ifrån bra jobbannonser inom teknik till olika tjänster och reor.

Permalänk
Medlem

5 sek på en 15-20 min video tycker jag är helt ok när det är om saker som intresserar mig. Just reklamen på videon är den sämsta delen av reklamen på swec men jag tycker faktiskt om de andra olika reklamerna på just swec. De är mysiga och man kan ofta få bra deals via dem

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Jag har inget emot annonser på er sajt, men tills dess ni plockat bort annonserna i era videor så behåller jag min blocker påslagen.

Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp.
Animerade annonser är även det ett stort irritationsmoment som kan få mig att slå på blockern igen.

Jag kan stå ut med att ni gödslar med statiska annonser på sidorna och ibland inskjutna i texter.

Så länge Sweclockers levererar intressant innehåll tänker iaf inte jag gnälla som en lillgammal fjortis. För mig är det MER än okej att Jonas, Emil & co tjänar pengar på det dom gör (så att dom kan fortsätta göra det dom gör).

Permalänk
Medlem

det är annonser som ger intänkter till sweclockers.
Tycker du att sweclockers ska lägga ner sin tid gratis, jobba gratis, skulle du göra det?

utan annonserna skulle inte ens sweclockers finnas.. tänk på det

och i video fallen är det faktiskt ESET som står för kostnaderna av video reviewen.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av spacecow:

Ang annonseringen så tycker jag att sweclockers är den sida som faktiskt lyfts upp av bra annonsering. All annonsering är anpassad till sidans målgrupp, allt ifrån bra jobbannonser inom teknik till olika tjänster och reor.

Håller med där. Den är inte distraherande utan känns mer som en del av innehållet.

Permalänk
Medlem

Swec är en av dom enda sidorna man slår av ADB helt på, just av den anledningen andra redan har skrivit.
Kostar att driva denna sida, vilket alla tyvärr inte verkar förstå...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Själv hoppas jag det kommer en betalvariant så jag slipper all reklam. Win/Win.

Kör med en adblocker och skicka dom en 20:a på posten.

Permalänk
Medlem

Måste haft en dålig dag och nu full som ett ägg

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Kör med en adblocker och skicka dom en 20:a på posten.

Finns ju gratis API för att betala och få tillgång till olika saker, igenom iaf paypal. Vet inte hur det ser ut med Payson men SMF forum jag själv testkört på min server har ju haft den funktionen. Kan ju inte vara så svårt att köra lite if statements för att se om en användare ligger i en databastabell över "betalande användare", och skippa reklamen om så är fallet.

Jag stödjer för övrigt idén om betald prenumeration, där pengarna inte enbart går till direktkostnader för server / anställda men också för vidareutveckling och nya funktioner eller utveckling av befintliga.

Permalänk
Geeks
SweClockers

@vanlighalsning: Annonser är SweClockers huvudsakliga inkomstkälla. Det är vad som ger oss möjlighet att fortsätta driva och utveckla sajten. Vi gör vårt yttersta för att annonserna inte ska upplevas som påträngande eller irriterande utan tvärtom ge besökarna mervärde, till exempel med förmånliga kampanjer och erbjudanden.

När det gäller videoannonser begränsar vi dessa till ungefär 5 sekunder, vilket kan jämföras med branschstandarden på 15–20 sekunder. Med tanke på att våra videos i regel är ganska långa tycker åtminstone jag att det är mer än godkänt.

Hur skulle du vilja förbättra videoannonserna?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Själv hoppas jag det kommer en betalvariant så jag slipper all reklam. Win/Win.

Skulle föredra detta framför att tvingas sitta och vänta för att ta del av innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Annonser är SweClockers huvudsakliga inkomstkälla. Det är vad som ger oss möjlighet att fortsätta driva och utveckla sajten. Vi gör vårt yttersta för att annonserna inte ska upplevas som påträngande eller irriterande och ge besökarna mervärde, till exempel med förmånliga kampanjer och erbjudanden.

När det gäller videoannonser begränsar vi dessa till ungefär 5 sekunder, vilket kan jämföras med branschstandarden på 15–20 sekunder. Med tanke på att våra videos i regel är ganska långa tycker åtminstone jag att det är mer än godkänt.

Hur skulle ni vilja förbättra videoannonserna?

Är en premiumversion anståendes? Typ betala en hundring eller två i månaden och på så sätt slippa behöva ad-blockers?
Det finns sidor, bland annat en del nyhetssidor som blockerar sidor helt om man har någon ad-blocker, men med en premiumversion, eller undantag i adblocker låter man besökarna passera "gå".

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Annonser är SweClockers huvudsakliga inkomstkälla. Det är vad som ger oss möjlighet att fortsätta driva och utveckla sajten. Vi gör vårt yttersta för att annonserna inte ska upplevas som påträngande eller irriterande utan ge ett mervärde, till exempel med förmånliga kampanjer och erbjudanden.

När det gäller videoannonser begränsar vi dessa till ungefär 5 sekunder, vilket kan jämföras med branschstandarden på 15–20 sekunder. Med tanke på att våra videos i regel är ganska långa tycker åtminstone jag att det är mer än godkänt.

Hur skulle ni vilja förbättra videoannonserna?

Jag visste inte att ni numera begränsat längden till 5 sekunder. Bra åtgärd.
Det som absolut skulle vara bättre vore att slippa se samma dj***a annons om och om igen.

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Förstår mig inte på såna som ska ha allt gratis trots att man uppskattar tjänsterna.

Inte jag heller ...

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag tycker det är rätt självklart att stå ut med lite reklam för att SweC ska kunna finnas. Varken hårdvara eller dom som arbetare med / på siten är gratis

Vem har sagt att vi inte vill stå ut med lite reklam?

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Du får det att låta som att de gör det för att de tycker det är roligt.

Jag hoppas dom tycker det är roligt att arbeta med det de gör. De verkar trivas med det i alla fall.

Permalänk
Skrivet av stimy09:

Så länge Sweclockers levererar intressant innehåll tänker iaf inte jag gnälla som en lillgammal fjortis. För mig är det MER än okej att Jonas, Emil & co tjänar pengar på det dom gör (så att dom kan fortsätta göra det dom gör).

Vet inte vad du syftar på med "lillgammal fjortis". Haft en dålig dag som vanligt?

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Sweclockers är en av få siter där jag accepterar reklam då siten ger mig mycket i värde tillbaka.

Exakt. Precis därför jag vill stänga av min uBlock Origin på SweClockers.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Andreaz1:

Du får det att låta som att de gör det för att de tycker det är roligt.

Vill bara inflika att det ena inte utesluter det andra; vi driver i grund och botten siten därför att vi personligen tycker det är roligt och är intresserade av ämnet, men rent praktiskt så måste det finansieras för att vi ska kunna överleva. Som Andreas nämnde så arbetar vi dessutom för att reklamen ska vara relevant för oss(!) som besöker sidan och irritera så lite som möjligt. Kul att så många här i tråden är villiga att låta annonserna synas!

Visa signatur

Abstractions all the way down.