Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur funkar det här med anställda?

Jag köpte en lastbil och anställde en men har såvitt jag vet inte tjänat något genom den anställda än. Är det något annat man ska göra också?

Tilldela den anställda en lastbil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Lars M. Klemmensen med metallicfärg :}

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Tilldela den anställda en lastbil.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag gjort! Testade däremot att gå in i singleplayer och då verkade jag få ett gäng pengar efter jag köpt en till lastbil och en anställd. Vi får se om det funkar nu!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Det har jag gjort! Testade däremot att gå in i singleplayer och då verkade jag få ett gäng pengar efter jag köpt en till lastbil och en anställd. Vi får se om det funkar nu!

Du ska inte ha samma konto för multiplayern och singleplayern. Multiplayern gör så att dom anställda blir inaktiverade.

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Du ska inte ha samma konto för multiplayern och singleplayern. Multiplayern gör så att dom anställda blir inaktiverade.

Jaaaha. Kan jag fortsätta singleplayer nu då med det jag har? Det verkar nämligen som de körde in pengar så fort jag växlade till singleplayer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Malmbergs metallic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur funkar det här med anställda?

Jag köpte en lastbil och anställde en men har såvitt jag vet inte tjänat något genom den anställda än. Är det något annat man ska göra också?

Nope de är bara anställa dom förarna så kommer dem igång efter ett tag dvs (speltid)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Du ska inte ha samma konto för multiplayern och singleplayern. Multiplayern gör så att dom anställda blir inaktiverade.

Fast man kan ju köra med samma konto ändå trots man kör multiplay för de funka även där också dock ser man inte dom intjänade pengarna, de märker man om t,ex åker båt/tåg över nån gräns eller ha inte byt lastbil på skitlänge och få tanken att byta lastbil, så kan de märkas att man fick lite extra cash. De händer inte alltid men ibland.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jaaaha. Kan jag fortsätta singleplayer nu då med det jag har? Det verkar nämligen som de körde in pengar så fort jag växlade till singleplayer.

När du ha kört multiplay och hoppa in till singelplay så måste du byta lastbil med en av föraren hjälper de inte första försöket få du göra de likadant igen. Oftast räcker de bara ett byte, så ha du aktiverat dina förare, de märker du när du ha fått in deras intjänade cash.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

För oss som kör Tyskt börjar det hända trevliga saker.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

För oss som kör Tyskt börjar det hända trevliga saker.

Måste säga att jag ser mer fram emot något annat: http://blog.scssoft.com/2014/08/fancy-some-scandinavian-shots...

Ska ju erkännas att jag blev lite upphetsad när jag såg att man kommer kunna köra last till/från IKEA men när jag såg SAABarna från Linköping var fan bången inte långt borta

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14836550']Måste säga att jag ser mer fram emot något annat: http://blog.scssoft.com/2014/08/fancy-some-scandinavian-shots...

Ska ju erkännas att jag blev lite upphetsad när jag såg att man kommer kunna köra last till/från IKEA men när jag såg SAABarna från Linköping var fan bången inte långt borta

Ok, där kom nyheten som gör att jag verkligen vill skaffa MSI Lightning GPU.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Installerade nyss ets2mp och blev direkt stannade av ett par poliser, först trodde jag det var ett skämt och körde vidare i 90km/h, men sen blev jag stannad igen och insåg att det var riktiga admins...

Kommer man få någon varning av något slag eller vad händer ifall man kör för fort?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14836550']Måste säga att jag ser mer fram emot något annat: http://blog.scssoft.com/2014/08/fancy-some-scandinavian-shots...

Ska ju erkännas att jag blev lite upphetsad när jag såg att man kommer kunna köra last till/från IKEA men när jag såg SAABarna från Linköping var fan bången inte långt borta

Hah! Awesome :3 Bor ju i Linköping...

Skrivet av Lifooz:

Ok, där kom nyheten som gör att jag verkligen vill skaffa MSI Lightning GPU.

How so?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hah! Awesome :3 Bor ju i Linköping...

How so?

Dels så är dom korten riktigt tunga, <---inte vikten jag syftar på.
Och sedan så är dom sjukt jäkla snygga också. Har aldrig sett ett snyggare kort än så.
Men finns det ett bättre alternativ än t.ex 290x Lightning och GTX-780 Ligtning för 5000:- så är jag tacksam för förslag.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Installerade nyss ets2mp och blev direkt stannade av ett par poliser, först trodde jag det var ett skämt och körde vidare i 90km/h, men sen blev jag stannad igen och insåg att det var riktiga admins...

Kommer man få någon varning av något slag eller vad händer ifall man kör för fort?

De är nog ingen risk att du få nån varning när du kör 90km/h även om de är på 50 sträckan. Fast nedförsbacke så rullar man ju nästan lite över 100km/h, men de fatta nog admin. Men om du använder speedhack så lär du bli bannad om inte varning först och upprepas de så är de nog ban.

Rätta mig om jag har fel?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

Dels så är dom korten riktigt tunga, <---inte vikten jag syftar på.
Och sedan så är dom sjukt jäkla snygga också. Har aldrig sett ett snyggare kort än så.
Men finns det ett bättre alternativ än t.ex 290x Lightning och GTX-780 Ligtning för 5000:- så är jag tacksam för förslag.

Aha...trodde det var nåt speciellt med det kortet och spelet, var lite nollad där... xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Aha...trodde det var nåt speciellt med det kortet och spelet, var lite nollad där... xD

Aha, då är jag med. Nej spelet går att lira med alla kort, fast det kräver ju så sjukt mycket från GPU´n så därför vill jag uppgradera mig nu från HD-6970.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Är det någon som vill hjälpa mig?
Mitt problem är att jag vill lägga in Scandinavian-modden. Men när jag följt stegen till punkt och pricka så får jag bara en nedstängning av spelet och ett rapporterat minnesfel. Vetifasen vad jag skall göra.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=115808&size=full

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lifooz:

Är det någon som vill hjälpa mig?
Mitt problem är att jag vill lägga in Scandinavian-modden. Men när jag följt stegen till punkt och pricka så får jag bara en nedstängning av spelet och ett rapporterat minnesfel. Vetifasen vad jag skall göra.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=115808&size=full

Ominstallera spelet. Pröva. Installera modden. Pröva.
Fel= kontrollera checksummor mot Promods egna.
Om fel: ändra installationsplats, kontrollera ram och hdd/sdd för fel.

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14836550']Måste säga att jag ser mer fram emot något annat: http://blog.scssoft.com/2014/08/fancy-some-scandinavian-shots...

Ska ju erkännas att jag blev lite upphetsad när jag såg att man kommer kunna köra last till/från IKEA men när jag såg SAABarna från Linköping var fan bången inte långt borta

Håller med!

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Har någon tips på en bra och billig ratt för under 750.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisMine:

Har någon tips på en bra och billig ratt för under 750.

Gör som mig, leta upp en Force GT på blocket! Gav 600 inkl frakt för min, guld värt i det här spelet!

Permalänk
Skrivet av DennisMine:

Har någon tips på en bra och billig ratt för under 750.

Skrivet av Def_Dog:

Gör som mig, leta upp en Force GT på blocket! Gav 600 inkl frakt för min, guld värt i det här spelet!

Håller med här, bättre att kolla efter en begagnad i lägre mellanklassen (t.ex Logitech Force GT) som har stort rattutslag på 900 grader (det känns extra viktigt för känslan speciellt i en lastbilssimulator ) istället för att köpa en ny lågbudget plastig grej med typ max 270 grader utslag. För det är väl ungefär det man får i den prisklassen och under, vad jag vet iaf. Men jag kan ju ha fel, kanske finns mirakelprodukter till lågpris.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Någon som har några bra mods att rekommendera? Är en hyfsat ny trucker och har kanske spelat i två veckor. Just nu ligger jag på level 25. Dessutom har man precis hittat sin gamla ratt med pedaler och växlar, från 2003, på vinden som fortfarande funkar galant!
Är osäker på vad som finns att modda, men någonting som faktiskt känns värt att modda helt enkelt.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Conglo:

Någon som har några bra mods att rekommendera? Är en hyfsat ny trucker och har kanske spelat i två veckor. Just nu ligger jag på level 25. Dessutom har man precis hittat sin gamla ratt med pedaler och växlar, från 2003, på vinden som fortfarande funkar galant!
Är osäker på vad som finns att modda, men någonting som faktiskt känns värt att modda helt enkelt.

Promods är ett givet val eller TSM.
http://ets2.lt/ är ett bra ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Installerade nyss ets2mp och blev direkt stannade av ett par poliser, först trodde jag det var ett skämt och körde vidare i 90km/h, men sen blev jag stannad igen och insåg att det var riktiga admins...

Kommer man få någon varning av något slag eller vad händer ifall man kör för fort?

Det var med största sannolikhet inte admins utan självutnämnda trafikpoliser. Om dom blockerar dig eller på något vis försöker få dig att stanna, anmäl dom för blocking/harassment. Dom har inget i MP att göra.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

Multiplayer?

Hej!

Jag har ets2 men inte spelat på väldigt länge. Av en slump hamnade jag i denna tråden.
Ser att det pratar om multiplayer, hur gör jag för att börja lira online?

Mvh//Dexter

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwarkman:

Det var med största sannolikhet inte admins utan självutnämnda trafikpoliser. Om dom blockerar dig eller på något vis försöker få dig att stanna, anmäl dom för blocking/harassment. Dom har inget i MP att göra.

De hade "POLICE" innan sitt namn, där användarnamnet och land brukar så, så jag tror de var riktiga faktiskt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bakgrund:

De hade "POLICE" innan sitt namn, där användarnamnet och land brukar så, så jag tror de var riktiga faktiskt.

Jamen absolut. Självklart.

Finns inga poliser.