Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Kan ha att göra med att jag ställde in multipliern på 50, och ändrade BLCK så att den skulle uppe i 5050, men då drog den upp sig till 5156 av någon anledning, måste vara därför det blev felavläst.

Men den på 5000mhz är ju reko.

Mvh

*Edit*
Korrigerade den posten jag drog förut putte_br.

jo jag började fundera på vad det var för fel på valideringen.

Du är nu inlagd i listan. om du klockar högre posta ditt gamla resultat med det nya för då är det lättare för mig att
ta bort det gamla resultatet i listan.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av putte_br:

Äntligen kom jag högre upp i personligt rekord på min FX 8350
fick 5684.17MHz på 16c vatten. slog mitt gamla resultat med 41.88 Mhz

Gamla resultatet:
# 5642.29MHz (AMD/FX8350) på VATTEN av Putte_br

Det nya resultatet:
# 5684.17MHz (AMD/FX8350) på VATTEN av Putte_br Valideringslänk

Putte_br

Nice! Bra moderkort lönar sig! 16C vatten? Kopplat in kranvattnet?

Permalänk
Medlem

Gammalt resultat:
#5000.62 MHZ (Intel i7/2600K) på VATTEN av Valideringslänk
Nytt resultat:
#5100.64 MHZ (Intel i7/2600K) på VATTEN av Valideringslänk

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Vad är risken med att höja volten ordentligt?
Jag har vattenkylning, bra sådan. Samt att processor inte blir varm för fem öre.

Vad är riskerna? Alla, no hidden operations please.
Jag ändrade min multiplier till 52, och drog upp volten till 1.550 och jag kör Duty/Phase Control båda på Extreme, VRM Spectrum på 350. P8P67 Pro Rev B3 och i7 2600K om ni som kommenterar inte har varit inne på min Cpu-z validate.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Skrivet av Puvve:

Vad är risken med att höja volten ordentligt?
Jag har vattenkylning, bra sådan. Samt att processor inte blir varm för fem öre.

Vad är riskerna? Alla, no hidden operations please.
Jag ändrade min multiplier till 52, och drog upp volten till 1.550 och jag kör Duty/Phase Control båda på Extreme, VRM Spectrum på 350. P8P67 Pro Rev B3 och i7 2600K om ni som kommenterar inte har varit inne på min Cpu-z validate.

För en validation kan du gå upp till iaf 1,65V och mer därtill. Sålänge du inte belastar cpu och temps är under kontroll.

Om du märker att cpu behöver mera volt för samma klocks så har den börjat degraderas. Men som sagt för validation bara så är det ingen fara.

Permalänk
Medlem

Jag kör på 1.415 nu @ 4.6Ghz och spelar på, inga problem. Går upp i 55 grader när jag spelar väldigt krävande spel.
Det stod "Error: CPU Core Overvoltage" och då backade jag och la den på "safe" 4.6ghz inställningarna,
dags för lite Dailies i Wildstar.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Skrivet av Puvve:

Jag kör på 1.415 nu @ 4.6Ghz och spelar på, inga problem. Går upp i 55 grader när jag spelar väldigt krävande spel.
Det stod "Error: CPU Core Overvoltage" och då backade jag och la den på "safe" 4.6ghz inställningarna,
dags för lite Dailies i Wildstar.

Det är ganska högt för 4,6Ghz. Du borde kunna få ner det till 1.36 iaf, försök få så låg Vcore du bara kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det är ganska högt för 4,6Ghz. Du borde kunna få ner det till 1.36 iaf, försök få så låg Vcore du bara kan.

Yes, har inte satt mig in i Offset mode, vet inte om det är bättre än Manual iofs.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Skrivet av Puvve:

Yes, har inte satt mig in i Offset mode, vet inte om det är bättre än Manual iofs.

Kör alltid med manual personligen.

Dom SB cpu's jag har haft har fixat 4,6Ghx på ca 1.33V. Min 3930k gör också 4,6Ghz på 1,33V.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig eller sova så nu 2 timmar senare, 2 hjärtattacker och 1 trosbyte är den nu delidad. Får se ifall jag orkar pilla med OC i morgon och få till det

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Kör alltid med manual personligen.

Dom SB cpu's jag har haft har fixat 4,6Ghx på ca 1.33V. Min 3930k gör också 4,6Ghz på 1,33V.

Ändrade Load Line Calibration till Ultra High, Duty och Phase Control till Extreme, sen ändrade jag volten till 1.33, men då slog den av.
1.345 VCore, och jag kunde köra occpt i ett par sekunder sen small det Ändrade nu till 1.355, sitter på jobbet nu men ska hem sen och testa spela med den på 1.355.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Påfyllning i listan!

5000.62 MHz (Intel/2500K) på VATTEN av Tedvin Valideringslänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nice! Bra moderkort lönar sig! 16C vatten? Kopplat in kranvattnet?

Kalvatten i en 25L dunk till datorn
Hadde nog kommit högre med gammla moderkortet ifall
Jag hadde provat det.

Väntar på vintern nu så jag kan ställa ut dator och
Testa överklockning med minusgrader.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av putte_br:

Kalvatten i en 25L dunk till datorn
Hadde nog kommit högre med gammla moderkortet ifall
Jag hadde provat det.

Väntar på vintern nu så jag kan ställa ut dator och
Testa överklockning med minusgrader.

Akta dig för kondens bara! bäst är om du kan ha en rad ute bara med lång slang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Kunde inte hålla mig eller sova så nu 2 timmar senare, 2 hjärtattacker och 1 trosbyte är den nu delidad. Får se ifall jag orkar pilla med OC i morgon och få till det

Testade lite nu under förmiddagen. Temperaturerna är inga problem, men jag kommer inte upp på 5. 4998.1 går, men över det vill absolut inte. Och det är med snuuuuskigt mycket vcore(1.67, 1.45 cache, 1,65 ram och VCCIN 2.2). Och där får jag sätta stop, för jag vill inte bränna allt:P

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av putte_br:

Kalvatten i en 25L dunk till datorn
Hadde nog kommit högre med gammla moderkortet ifall
Jag hadde provat det.

Väntar på vintern nu så jag kan ställa ut dator och
Testa överklockning med minusgrader.

Kranvatten går, har inte mätt hur kallt det är men det känns kallt iaf

Eller så fixar du en massa is och häller i en tunna. Blanda i vatten och salt(så det inte fryser) Och ner med raddsen i det

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Testade lite nu under förmiddagen. Temperaturerna är inga problem, men jag kommer inte upp på 5. 4998.1 går, men över det vill absolut inte. Och det är med snuuuuskigt mycket vcore(1.67, 1.45 cache, 1,65 ram och VCCIN 2.2). Och där får jag sätta stop, för jag vill inte bränna allt:P

5,49 på en haswell?

Vcoren kan du gå högre på för en validation, så länge temps är ok och du inte belastar cpu på nåt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

5,49 på en haswell?

Vcoren kan du gå högre på för en validation, så länge temps är ok och du inte belastar cpu på nåt sätt.

Kanske skulle ha skrivit 5Ghz Jag kommer upp på 4998.1 men inte över.

Jag testade över 1.67 på vcore, men då sa det stop, CPU OVERHEATING FAILURE.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Gammalt resultat:
#5000.62 MHZ (Intel i7/2600K) på VATTEN av Valideringslänk
Nytt resultat:
#5100.64 MHZ (Intel i7/2600K) på VATTEN av Valideringslänk
Mvh

Du klättra närmare 60 platser i listan om jag räkna rätt

Skrivet av thereal_twisted:

Kranvatten går, har inte mätt hur kallt det är men det känns kallt iaf

Eller så fixar du en massa is och häller i en tunna. Blanda i vatten och salt(så det inte fryser) Och ner med raddsen i det

Jag har ingen radis till burken nu för tiden för datorn går max 3 timmar på kvällen och 25 liters dunken duger till kylning för det
Men ska bygga om mitt dator skåp när jag har tid och ork med det för att komma åt komponenterna lättare.
Var lite bökigt att koppla vattenkylningen mm framifrån i ett skåp.

Jag har för mig att vatten temperaturen inte får skilja sig mer än 10c mot rumstemperaturen.
Dvs 10c på vattnet och 20 c i rummet om jag mins rätt.

Jag har för kallt vatten för att köra direkt i kranen på kal vatten och flickvännen blir nog inte glad om burken ska stå på diskbänken häller.

Men i vinter ska jag prova med glykol vatten i dunken och ut med allt i kylan och se om det går komma upp högre i listan

Eller ut i kall garage med allt.
håller på att städa där ute nu under sommaren.

Skrivet av Tedvin:

Påfyllning i listan!

5000.62 MHz (Intel/2500K) på VATTEN av Tedvin Valideringslänk

Du är nu inlagd i listan

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av putte_br:

Du klättra närmare 60 platser i listan om jag räkna rätt

Jag har ingen radis till burken nu för tiden för datorn går max 3 timmar på kvällen och 25 liters dunken duger till kylning för det
Men ska bygga om mitt dator skåp när jag har tid och ork med det för att komma åt komponenterna lättare.
Var lite bökigt att koppla vattenkylningen mm framifrån i ett skåp.

Jag har för mig att vatten temperaturen inte får skilja sig mer än 10c mot rumstemperaturen.
Dvs 10c på vattnet och 20 c i rummet om jag mins rätt.

Jag har för kallt vatten för att köra direkt i kranen på kal vatten och flickvännen blir nog inte glad om burken ska stå på diskbänken häller.

Men i vinter ska jag prova med glykol vatten i dunken och ut med allt i kylan och se om det går komma upp högre i listan

Eller ut i kall garage med allt.
håller på att städa där ute nu under sommaren.

Du är nu inlagd i listan

Men du har dina rads kvar väl? Bara att sätta ihop alla och så kör du lång slang och ut med det hela i vinter kylan. Kondens är ingen större fara bara kör en fläkt som blåser på blocken som kyls av det kalla vattnet så är det helt ok. Hurvida det blir kondens har med luft fuktikhet osv att göra, finns nån formel för att räkna ut detdär.

Men jag körde hela vintern med radden på balkongen, hade ca -8C som lägsta vatten temp. Hoppas nästa vinter blir riktigt kall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Men du har dina rads kvar väl? Bara att sätta ihop alla och så kör du lång slang och ut med det hela i vinter kylan. Kondens är ingen större fara bara kör en fläkt som blåser på blocken som kyls av det kalla vattnet så är det helt ok. Hurvida det blir kondens har med luft fuktikhet osv att göra, finns nån formel för att räkna ut detdär.

Men jag körde hela vintern med radden på balkongen, hade ca -8C som lägsta vatten temp. Hoppas nästa vinter blir riktigt kall!

jo hela vatten anläggningen förutom pumpen sitter kvar i skåpet. får fundera på det i vinter hur jag ska göra.
Min gamla barton 1.8 ghz körde jag i -14c i vintras i 2.2ghz på luft utan problem

Hur är det med luft kylning och minusgrader? är ett vatten system bättre?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av putte_br:

jo hela vatten anläggningen förutom pumpen sitter kvar i skåpet. får fundera på det i vinter hur jag ska göra.
Min gamla barton 1.8 ghz körde jag i -14c i vintras i 2.2ghz på luft utan problem

Hur är det med luft kylning och minusgrader? är ett vatten system bättre?

Vattenkylning forslar ju bort mer värme fortare, så på så sätt är det mkt effektivare precis som det är under normala temperatur förhållanden. När man kör med kylt vatten spelar flödet mkt större roll också, då kan det löna sig med dubbla pumpar. Vilket egentligen är helt onödigt i vanliga fall även i väldigt stora loops med massor av block.

Du får skaffa en rad från en gammal bil och sätta den ute med kylfläken från en bil

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Vattenkylning forslar ju bort mer värme fortare, så på så sätt är det mkt effektivare precis som det är under normala temperatur förhållanden. När man kör med kylt vatten spelar flödet mkt större roll också, då kan det löna sig med dubbla pumpar. Vilket egentligen är helt onödigt i vanliga fall även i väldigt stora loops med massor av block.

Du får skaffa en rad från en gammal bil och sätta den ute med kylfläken från en bil

Har en AC kylare liggandes från 775 anläggningen som jag kan använd till min nuvarande burk i vinter.
Värmen är mitt problem när volten kommer till 1.7 på cpun.
Ajja får vänt ett tag nu tills kylan kommer.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av putte_br:

Jag har ingen radis till burken nu för tiden för datorn går max 3 timmar på kvällen och 25 liters dunken duger till kylning för det
Men ska bygga om mitt dator skåp när jag har tid och ork med det för att komma åt komponenterna lättare.
Var lite bökigt att koppla vattenkylningen mm framifrån i ett skåp.

Jag har för mig att vatten temperaturen inte får skilja sig mer än 10c mot rumstemperaturen.
Dvs 10c på vattnet och 20 c i rummet om jag mins rätt.

Jag har för kallt vatten för att köra direkt i kranen på kal vatten och flickvännen blir nog inte glad om burken ska stå på diskbänken häller.

Men i vinter ska jag prova med glykol vatten i dunken och ut med allt i kylan och se om det går komma upp högre i listan

Eller ut i kall garage med allt.
håller på att städa där ute nu under sommaren.

Du kan lätt räkna ut daggpunkten om du vet luftfuktighet och temperatur i det rum du befinner dig i. Under daggpunkt utfälls kondens. kör du med ett luftkonditionerings aggregat i samma rum så kommer du lätt kunna köra stora differenser mellan rumstemp och kylmedia innan det blir kondens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_1124:

Du kan lätt räkna ut daggpunkten om du vet luftfuktighet och temperatur i det rum du befinner dig i. Under daggpunkt utfälls kondens. kör du med ett luftkonditionerings aggregat i samma rum så kommer du lätt kunna köra stora differenser mellan rumstemp och kylmedia innan det blir kondens.

jag har för mig att det ska finnas en gräns att räkna ut allt utan att behöva veta rummets luftfuktighet och jag har någon stans hört att det kan skilja 10c
utan att det finns risk för kondens i ett vanligt rum men kan ha fel.

Men på vinter är luften torrare och större skillnad på mellanskillnaden går det att få.
Måste gå att överklocka i minusgrader utan att få kondens. det ska jag prova på 775 brädan förs sen om det går bra ta min vanliga burk och oc max ur skiten.

Kan inte vara så mycket värre än att något går sönder igen. är bara någon månad sen northonbryggan bran på Gigabyte GA-990FXA-UD5 pga överklockning.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av putte_br:

jag har för mig att det ska finnas en gräns att räkna ut allt utan att behöva veta rummets luftfuktighet och jag har någon stans hört att det kan skilja 10c
utan att det finns risk för kondens i ett vanligt rum men kan ha fel.

Men på vinter är luften torrare och större skillnad på mellanskillnaden går det att få.
Måste gå att överklocka i minusgrader utan att få kondens. det ska jag prova på 775 brädan förs sen om det går bra ta min vanliga burk och oc max ur skiten.

Kan inte vara så mycket värre än att något går sönder igen. är bara någon månad sen northonbryggan bran på Gigabyte GA-990FXA-UD5 pga överklockning.

Har kört massor på minus grader fast med datorn i plus grader. Allt som behövs mot kondens är fläktar som blåser på blocken så hinner det aldrig bli nån kondens.

Permalänk

Sitter och försöker pressa ut det allra sista jag kan få ut av cpun på nuvarande kylningen, ai suit säger blck 105.5 med multi 53.
cpuz säger 5590Mhz men valideringen säger 5355.68 MHz (53 * 101.05 MHz)

http://valid.x86.fr/jlui72

Någon som har förslag vad som kan vara tokigt/ställer till det?

edit: har iallafall fått till en minimal förbättring som jag lyckades få validerad:
5588.17MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk
5583.34MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk

Får till 55 multiplier men datorn fryser sig så fort jag pressar bussen förbi 101.8 så har inte lyckats få till någon validering på den nivån

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

5022MHz (AMD/FX-8320) på LUFT av Perra360 http://valid.x86.fr/ydh9t5

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av perra360:

5022MHz (AMD/FX-8320) på LUFT av Perra360 http://valid.x86.fr/ydh9t5

Skickades från m.sweclockers.com

snyggt med så låg vcore!
min 8350 behöver ca 1.55V för att validera 5GHz

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

Sitter och försöker pressa ut det allra sista jag kan få ut av cpun på nuvarande kylningen, ai suit säger blck 105.5 med multi 53.
cpuz säger 5590Mhz men valideringen säger 5355.68 MHz (53 * 101.05 MHz)

http://www.bilddump.se/bilder/20140702083741-62.20.218.15.jpg

http://www.bilddump.se/bilder/20140702084206-62.20.218.15.png

http://valid.x86.fr/jlui72

Någon som har förslag vad som kan vara tokigt/ställer till det?

edit: har iallafall fått till en minimal förbättring som jag lyckades få validerad:
5588.17MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk
5583.34MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk

Får till 55 multiplier men datorn fryser sig så fort jag pressar bussen förbi 101.8 så har inte lyckats få till någon validering på den nivån

Skrivet av perra360:

5022MHz (AMD/FX-8320) på LUFT av Perra360 http://valid.x86.fr/ydh9t5

Skickades från m.sweclockers.com

Ni båda är nu inlaggda i listan

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.