Dell: "Våra datorer luktar inte kattpiss"

Permalänk
Medlem

Troligtvis någon form av gummi, som vulkas med hjälp av svavelföreningar normalt, och svavelföreningar är allt som oftast förknippat med stank av en eller annan sort.

Permalänk
Avstängd

den katten ser inte glad ut

Permalänk
Medlem

lol så dell säger att JA våran dator luktar kattpiss men det är ingen katt som har pinkat på den

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Har mitt senaste datorbygge i samma rum som kattlådan.
Hoppas dom inte misstar mitt nya chassi för en stor kattlåda!

En katt bild är väl inte offtopic nu va?
Här är mina 2 ligister! En bild från i våras när vi hade nån mysko tävling på gång.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

"Det framgår även att den som råkat ut för en stinkande dator inte behöver vara orolig då lukten inte utgör någon hälsofara."

Nä, men vem fan vill att ens dator ska lukta kattpiss? Sitter man på bussen, tåget eller vart fan som helst med datorn och det börjar stinka satan så inte fan kommer folk runtomkring att tänka, "jaha, ja men det där är ju en doft i från tillverkningsprocessen". Folk kommer tro att du bor med 15 katter och aldrig duschar.

Förmodligen så har nån gatukatt lyckats ta sig in i fabriken och sprejat hejvilt och ingick alltså i tillverkningsprocessen som ny blivit ersatt av en annan, fri från katter.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

"Det framgår även att den som råkat ut för en stinkande dator inte behöver vara orolig då lukten inte utgör någon hälsofara."

Nä, men vem fan vill att ens dator ska lukta kattpiss? Sitter man på bussen, tåget eller vart fan som helst med datorn och det börjar stinka satan så inte fan kommer folk runtomkring att tänka, "jaha, ja men det där är ju en doft i från tillverkningsprocessen". Folk kommer tro att du bor med 15 katter och aldrig duschar.

Förmodligen så har nån gatukatt lyckats ta sig in i fabriken och sprejat hejvilt och ingick alltså i tillverkningsprocessen som ny blivit ersatt av en annan, fri från katter.

Du är en katt hatare se din avatar... KATT FOR LIFE!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

den katten ser inte glad ut

Katter är inte glada. De är ondskefulla djur. Om jag hade varit troende så hade jag sagt att de är satans avkomma.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill av Dell men de måste få lite cred av att dem byter ut din dator eller delar av den för att du tycker att den luktar lite ammoniak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Katter är inte glada. De är ondskefulla djur. Om jag hade varit troende så hade jag sagt att de är satans avkomma.

Om du inte lär dem veta hut! Mina katter iaf lyder min minsta vink Behöver bara höjja rösten så springer de till dörren för att gå ut som straff för det dumma de gjort DU är mästaren, inte dom ^^

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Du är en katt hatare se din avatar... KATT FOR LIFE!

Hund = Människans bästa vän
Katt = Människans värsta fiende

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hund = Människans bästa vän
Katt = Människans värsta fiende

Människa = Kattens favoritdjur att utnyttja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Har mitt senaste datorbygge i samma rum som kattlådan.
Hoppas dom inte misstar mitt nya chassi för en stor kattlåda!

En katt bild är väl inte offtopic nu va?
Här är mina 2 ligister! En bild från i våras när vi hade nån mysko tävling på gång.

http://img692.imageshack.us/img692/9672/tvlingtobbbe.jpg

http://imageshack.us/a/img716/6374/tvlingtobbbe2.jpg

Kan dom bygga datorer med? Ser att de ligger grafikkort lite här å där.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Chourou:

"The smell is caused by a manufacturing process which has now been changed and we are confident that the issue is resolved for all new E6430u currently shipping."

Hur kunde dem missa lukten när de paketterar ner laptopsen?

Med tanke om hur många saker man köper från ebay, tillverkade i Kina, luktar så är jag inte förvånad att detta gick obemärkt förbi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Ehm...
Bara för att lukten inte kommer från kattpiss så betyder inte det att det inte kan lukta kattpiss.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om att datorer luktar kattpiss. Däremot när man jobbade på toyota fick man ibland otur att behöva köra nya prius bilar. Och inredningen i prius luktar som att man har hästavföring till sätes stoppning. ( den som provkört och sedan köpt en prius jobbar antingen i ett stall, och lärt sig att leva med stanken. Eller var otroligt täpt i näsan den dagen.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Did someone say Cattlefield?

Permalänk
Medlem

Haha go nyhet

Permalänk
Medlem

Påminner mig om en 14" CRT-skärm vi hade på tidigt 90-tal. Den luktade helt ärligt hamsterbajs eller möjligtvis kattpiss. Varade i alla de år vi använde skärmen, efter ett tags användande.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Är det redan April? Vart tog mina julklappar vägen?

Permalänk
Medlem

Aftonbladetstandard på denna artikel

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Haha! Kattpiss. Bästa rubrik jag har läst på ett tag. Men annars så är ju lukten av ny hårdvara nästan hårresande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Några Dell Optiplex 7010 (desktopdator) vi köpte förra sommaren/hösten (någon gång) var inpackade i en plastpåse. Å det luckade någon vidrig armsvetsodör ur påsen som satte sig i chassit med. Men nu har de gott och väl vädrats ur.

Skrivet av Grahl:

Gäller inte bara 6430U utan även Latidtude E7240 och E7440.
Satt och funderade på jobbet häromdagen vart lukten kom ifrån och märkte att det kom ifrån datorn^^

Jasså. Hade ut en E7240 på demo, men den kanske hade släppt sin lukt. Gällande Optiplex 7010 så lät jag några kvinnliga medarbetare "provlukta" om de höll med om att det stank svett, vilket de ryggade tillbaka och nog tyckte. En av dem ska strax få en E7240, får se om jag får höra något om lukten från den datorn när den dyker upp snart

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Människa = Kattens favoritdjur att utnyttja

True that

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

if it looks like shit, if it smells lite shit, if it taste lite shit... then yes it probably is shit

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kan dom bygga datorer med? Ser att de ligger grafikkort lite här å där.

Dom är mest i vägen! Typ när man spelade bf3 som mest och hade en epic killingspree. DÅ och bara då hoppar dom upp i knät, klöser en i foten eller ställer sig mitt på tangentbordet...hände nu ikväll igen dock på BF4 kampanjen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Latitude D430 luktar också äckligt när fläkten går, nått lim/kylpasta eller nån tejp där i som börjar lukta illa efter ett tag, speciellt när den är varm. Hade säkert 100st på jobbet och det var samma på alla.

EDIT: som någon nämnde så luktar det just precis svett.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kan ju bara påpeka hur kul det är att läsa alla kommentarerna nu på natten.. Natthumor på hög nivå.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Latitude D430 luktar också äckligt när fläkten går, nått lim/kylpasta eller nån tejp där i som börjar lukta illa efter ett tag, speciellt när den är varm. Hade säkert 100st på jobbet och det var samma på alla.

EDIT: som någon nämnde så luktar det just precis svett.

Läckande kondensatorer luktar i regel illa. Dåliga kondensatorer är rätt vanligt i laptops. För att inte nämna temperaturproblemen som kan leda till svällda/trasiga kondensatorer.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Har mitt senaste datorbygge i samma rum som kattlådan.
Hoppas dom inte misstar mitt nya chassi för en stor kattlåda!

En katt bild är väl inte offtopic nu va?
Här är mina 2 ligister! En bild från i våras när vi hade nån mysko tävling på gång.

http://img692.imageshack.us/img692/9672/tvlingtobbbe.jpg

http://imageshack.us/a/img716/6374/tvlingtobbbe2.jpg

Haha nä va bördiga :>

Kommentar till sista bilden.
(Han/hon har redan förberett sig för att pissa på tangentbordet.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

"Det framgår även att den som råkat ut för en stinkande dator inte behöver vara orolig då lukten inte utgör någon hälsofara."

Nä, men vem fan vill att ens dator ska lukta kattpiss? Sitter man på bussen, tåget eller vart fan som helst med datorn och det börjar stinka satan så inte fan kommer folk runtomkring att tänka, "jaha, ja men det där är ju en doft i från tillverkningsprocessen". Folk kommer tro att du bor med 15 katter och aldrig duschar.

Förmodligen så har nån gatukatt lyckats ta sig in i fabriken och sprejat hejvilt och ingick alltså i tillverkningsprocessen som ny blivit ersatt av en annan, fri från katter.

HAHAHAH, klockrenaste kommentaren hittils.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!