Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Geeks
SweClockers

Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Här samlar vi diskussioner och feedback som har med SweClockers annonser, sponsorskap, samarbeten med mera att göra. Då håller vi det samlat och det blir mycket lättare för oss att hänga med!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Varför har ni sån här reklam som är helt orelaterad till IT eller teknik i allmänhet?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ljungan11:

http://gyazo.com/48b3391a19de4bc65e67ecb8b93283b3.png

Varför har ni sån här reklam som är helt orelaterad till IT eller teknik i allmänhet?

Bra fråga, den ska vara borta nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Mera, byt gärna ut dessa!

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, jag kommer inte avaktivera adblocker i framtiden. Reklam mellan poster var droppen. Det här är en jättebra sida men den reklamen mellan poster är för "inkräktande", ni måste verkligen dra in bra pengar på den.

Permalänk

Ingen Flash, tack!

Jag har flera gånger pliktskyldigt följt uppmaningen att stänga av Adblock Plus för Sweclockers webbplats, men ganska snart har jag aktiverat det igen. Och medan jag kommer ihåg varför tänkte jag berätta det: Flash-annonser.

Flash-annonser är ett förbaskat otyg. Även om jag också äger en modern och fin stationär dator kör jag e-posten och mycket annat på en gammal bärbar dator som har väldigt begränsade grafikprestanda. Det räcker med att ha en enda webbläsarflik öppen med en av Flash-annonser nedlusad Sweclockers-sida för att CPUn ska slå i taket och fläktarna viner på högvarv. Att ge datorn så mycket stryk och förmodligen förkorta dess livslängd är det helt enkelt inte värt, för att inte tala om hur seg den blir under tiden.

Permalänk

Den här tycker jag inte riktigt passar på Swec.

EDIT: Inte gebortentidning.se heller.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

.

Permalänk
Entusiast

Reklamen från Komplett.se - 100% CPU. Datorn storknar nästan.

Dagens datum: 2011-12-14, kl 10:45

Problem: Komplett.se's reklam belastar datorn till 100% och datorn kryper fram på knäna och ber om nåd. Seg respons. (Jag gissar det har med "snöflingorna" i deras banners att göra.

Direkt temporär lösning: Uppdatera sidan, så att reklamen byts ut till någon av dem andra annonsörerna.
Resultat: CPU-belastningen går ner och datorn återgår till normalt läge.

Temporär lösning tills problemet har avhjälpts: Blockera annonser på sweclockers.com
Anledning: Annonserna från komplett.se dyker upp slumpmässigt och kan inte kringgå problemet direkt.

Mer info:
Operativsystem: Windows 7 - 64 bit
Webbläsare: Google Chrome 16.0.912.63 m
Flash-version: Version: 11,1,102,55 - (Shockwave Flash 11.1 r102)
RAM: 4 Gigabyte
CPU: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz
GPU: nVidia GeForce 8600m (Mobile)

Ja, i det här fallet är det en bärbar dator, men jag kan även få fram samma resultat på en AMD Quadcore 3 GHz, 8 gig RAM och ATI HD 6850. Samma OS, webbläsare och Flash.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SysGhost:

Dagens datum: 2011-12-14, kl 10:45

Problem: Komplett.se's reklam belastar datorn till 100% och datorn kryper fram på knäna och ber om nåd. Seg respons. (Jag gissar det har med "snöflingorna" i deras banners att göra.

Direkt temporär lösning: Uppdatera sidan, så att reklamen byts ut till någon av dem andra annonsörerna.
Resultat: CPU-belastningen går ner och datorn återgår till normalt läge.

Temporär lösning tills problemet har avhjälpts: Blockera annonser på sweclockers.com
Anledning: Annonserna från komplett.se dyker upp slumpmässigt och kan inte kringgå problemet direkt.

Mer info:
Operativsystem: Windows 7 - 64 bit
Webbläsare: Google Chrome 16.0.912.63 m
Flash-version: Version: 11,1,102,55 - (Shockwave Flash 11.1 r102)
RAM: 4 Gigabyte
CPU: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz
GPU: nVidia GeForce 8600m (Mobile)

Ja, i det här fallet är det en bärbar dator, men jag kan även få fram samma resultat på en AMD Quadcore 3 GHz, 8 gig RAM och ATI HD 6850. Samma OS, webbläsare och Flash.

Tack för rapporten, vi kollar upp!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Flash-reklamen

Hej,

Tänkte bara önska att ni kollade igenom er Flash-baserade reklam innan ni lägger upp den på, eller accepterar den för siten. Som det är nu laggar Chrome 16 något oerhört på grund av just den typen av reklam på Sweclockers. Flash enbart från reklam på Sweclockers tar mellan 25 och 110 % CPU beroende på vilka Flash-baserade reklamer ni visar för tillfället. Värst verkar MSI-reklamen vara som drar självt drar upp användningen till mellan 80 och 110 % och näst värst verkar OCZ SSD reklamen vara.

Får jag föreslå att inte ha Flash-baserade över huvud taget?

Systemet är en Mac Pro '08 (quad @ 2.8 GHz) körandes Mac OS X 10.7.2 och Chrome 16.0.912.63.

Edit: System är i övrigt idle och har gott om RAM ledigt (1.66 GiB av 10 GiB i skrivande stund).

Edit 2: Attans, fanns visst två olika MSI-reklamer. Den jag syftar på (gäller även OCZ) är den som visas till höger strax under "Nytt i forumet".

Tack på förhand

Inte bara MSI-reklamen utan även fler.
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Adblock Plus har börjat med något de kallar "allow non-intrusive". Så föreslår ni, eller de ni anlitar eller hur det nu funkar, hänger på detta tåget.https://adblockplus.org/en/acceptable-ads

Citat:

We currently have the following requirements:

Static advertisements only (no animations, sounds or similar)
Preferably text only, no attention-grabbing images
At most one script that will delay page load (in particular, only a single DNS request)

These criteria are not final, we are working on improving them. In particular, we want to require that user's privacy is respected (mandatory Do Not Track support). However, we are not yet in a position to enforce that requirement.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Relik 📜

*trådar sammanslagna*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Angående F-secures "Det tar x minuter att hacka din data"-annons:

Formuleringen känns väldigt olämplig, det låter lite som att en 12-åring har skrivit den med tanke på att det är den åldersgruppen som oftast använder uttrycket data istället för dator. Om det nu är själva datan (informationen) som åsyftas vore "stjäla din data", "komma över din data" eller liknande mer passande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Angående F-secures "Det tar x minuter att hacka din data"-annons:

Formuleringen känns väldigt olämplig, det låter lite som att en 12-åring har skrivit den med tanke på att det är den åldersgruppen som oftast använder uttrycket data istället för dator. Om det nu är själva datan (informationen) som åsyftas vore "stjäla din data", "komma över din data" eller liknande mer passande.

Håller med till 100% på det där.

Här är även annonsen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TeXoN:

Håller med till 100% på det där.

Här är även annonsen.
http://img189.imageshack.us/img189/7656/sjgfh.png

Visst medhåll från mig med.
Jag själv ser "data" som någon form av plural: -"dina data" (vilket syftar på program/filer/dokuent på en hårddisk)
Inte -"din data" (Vilket låter som en inkorrekt form av "Din dator").

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Visst medhåll från mig med.
Jag själv ser "data" som någon form av plural: -"dina data" (vilket syftar på program/filer/dokuent på en hårddisk)
Inte -"din data" (Vilket låter som en inkorrekt form av "Din dator").

Emil och Jonas går igenom detdär i ett "Frågelåda" avsnitt. Vid 13:40

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Här är som jag tycker inte är så IT-relaterat...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TeXoN:

Emil och Jonas går igenom detdär i ett "Frågelåda" avsnitt. Vid 13:40

Jo. Helt rätt. Därav nämnde jag "Jag själv ser ... " och "vilket låter som".
Vill också tillägga att det jag nämner är ingen absolut sanning.
Det är bara ett "perspektiv", vilket jag tror många delar (Jag kan ha fel)

Pysslar man med reklam på en profesionell nivå, så anser jag att man bör undvika att använda "data" där man menar "dator", och likså "dina data" i pluralform när man syftar på just själva informationen.
Inte för att endera är rätt eller fel, utan för att få en profesionell "touch" på det hela.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Pysslar man med reklam på en profesionell nivå, så anser jag att man bör undvika att använda "data" där man menar "dator", och likså "dina data" i pluralform när man syftar på just själva informationen.

Jo , Håller med.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hittade en till som inte var särskilt IT-relaterad

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Snälla, ingen flashreklam mer! Kör med flashblock (INTE adblock) men nu fungerar inte det längre på den här sidan för JW Player går inte att aktivera med Flashblock, utan jag måste inaktivera hela Flashblock för att kunna se era filmer. Reklamen drar min 30% av min CPU (Datorn i sig) och den blir kokhet och det resulterar i att den börjar låta som en jävla HP eller Dell :/

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av oskarh:

Snälla, ingen flashreklam mer! Kör med flashblock (INTE adblock) men nu fungerar inte det längre på den här sidan för JW Player går inte att aktivera med Flashblock, utan jag måste inaktivera hela Flashblock för att kunna se era filmer. Reklamen drar min 30% av min CPU (Datorn i sig) och den blir kokhet och det resulterar i att den börjar låta som en jävla HP eller Dell :/

Hej Oskar, vi försöker i största mån att förmå våra annonsörer att använda sig av statiska annonser alternativt gifar. Detta för att inte störa er användarupplevelse onödigt mycket men också då statiska annonser tenderar att fungera bättre på SweClockers för annonsörerna. Många av dem lystrar till våra önskemål och förslag, däribland CDON, Dustin, Inet, Alina, Webhallen i regel mfl som alla är frekventa annonsörer. Problemet är att Flash är en så oerhört utbredd standard i branschen (marknadsföring på internet över huvud taget). Detta gör i sin tur att många av företagen endast har tillgång till flash material i kampanjer där hela kampanjen står och faller med det materialet. Det kan tex vara en kampanj som rullar på många sidor samtidigt osv. Vi har därför i dagsläget inga möjligheter att göra ett aktivt val att neka våra annonsörer att använda sig av flash. Vi skulle vara en av extremt få (om någon) av de större siterna som gör detta och det skulle desvärre göra oss mindre attraktiva för annonsörerna.

En balansgång som är svår att gå helt. Vi försöker också förmå annonsörerna att hålla blinkandet och CPU-loaden till ett minimum. En flash som drar för mycket CPU ber vi annonsören att byta ut. Desvärre har vi inte möjlighet att kontrollera allt material first hand då vissa annonser inte ligger direkt på våra servrar. Men vi kontrollerar allt material vi kan även om vi kan fela ibland när det är lite bråttom. Upplever ni att en speciell flash är riktigt tungdriven, rapportera detta så tittar vi på det och försöker komma med en åtgärd ASAP.

Till övriga som tagit upp annonser som inte passar in riktigt till 100% på siten. Nästan alla våra annonser är enkom IT/Hemelektronik/Spel annonser. Den annonsplats som ni har screenshotat med lite udda annonser är ett nätverk (som är placerat längre ner på siten). Detta nätverk SKALL vara mans och IT-orienterat. Men desvärre så träffar dom inte alltid rätt alla gånger. Vi brukar även där försöka rapportera till dem så fort vi uppmärksammar en annons som vi tror har hamnat galet.

MVH // Emil

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

Jag tycker inte den passar in på Sweclockers.

Men frågan är: Maxar den Crysis?

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Aktiverade adblock igen på sweclockers.com pga wipeout reklamen på framsidan. Oerhört irriterande att den poppar upp över hela skärmen så fort man råkar dra musen över.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

varför måste ni lägga reklam på era videoklipp när hela sidan redan är full av reklam?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

varför måste ni lägga reklam på era videoklipp när hela sidan redan är full av reklam?

Den är 5 sekunder lång...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Den är 5 sekunder lång...

Snart har du kommit över dem 5 sekunderna och det ökas helt plötsligt till 10!

Att ha lite reklam sidan om som är relevant är helt acceptabelt!!
Sweclockers skjuter sig själv i foten med allt skit som ploppar upp! Någon nämnde Wipeout bl.a

Adblock nästa om det inte blir bättre!

Permalänk
Skrivet av MystiQ:

Snart har du kommit över dem 5 sekunderna och det ökas helt plötsligt till 10!

Att ha lite reklam sidan om som är relevant är helt acceptabelt!!
Sweclockers skjuter sig själv i foten med allt skit som ploppar upp! Någon nämnde Wipeout bl.a

Adblock nästa om det inte blir bättre!

CDON är ju relevant...?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

http://img408.imageshack.us/img408/7641/klocka.png
[/url]

Jag tycker inte den passar in på Sweclockers.

Men frågan är: Maxar den Crysis?

Nu var det ett tag sen du skrev, men varför anser du att jobbannonser inom IT-området inte är relevanta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF