Test, DX11: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Egenskap

Värde

Titel

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Utvecklare

Ubisoft Paris

Genre

Third Person Shooter

DirectX-version

11

Lanseringsdatum

2017-03-07

Systemkrav

  • Intel Core i5-2400S, AMD FX-4320 eller motsv.

  • AMD Radeon HD 270X, Nvidia Geforce GTX 660

  • 6 GB RAM

Testinställningar

Very High, TAA (upplösning varierar)

I Ghost Recon Wildlands tar spelaren rollen som medlem i fiktiva specialstyrkan Ghosts. Äventyret utspelas i Bolivia under 2019, och bjuder bland annat på ett co-op läge tillsammans med upp till tre andra krigare.

Under skalet snurrar senaste revisionen av spelmotorn Anvil, vilken även driver titlar som For Honor och Assassin's Creed: Syndicate. Med i paketet finns även ett inbyggt prestandatest.

Vad som börjar likna en trend målas även upp i senaste Ghost Recon. Radeon RX 580-korten placerar sig på respektive sida om Geforce GTX 1060, samtidigt som RX 570 från Powercolor närmar sig RX 480.

Mer eller mindre samma sak gäller med fler pixlar på brädet. Radeon RX 580 och Geforce GTX 1060 är oerhört jämna i prestanda, samtidigt som överklockat RX 570 ligger precis bakom fjolårets RX 480.

Vid den högsta upplösningen ligger Radeon RX 580 från Sapphire en smula före närmaste konkurrenten, men i inget fall handlar det om trevliga bildfrekvenser. Radeon RX 570 drar mer eller mindre jämnt med RX 480.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan.

Sekvensen är subjektivt extremt jämn, vilket bekräftas av de uppmätta renderingstiderna. Det är sällan så välkontrollerade och fina grafer presenteras, en ren fröjd för ögat.